V.30

Jag som skulle bli bättre på att blogga, vad hände med det?
Är helt enkelt så att tiden räcker inte alltid till och sen har jag ingen blogglust längre.

Vad har hänt sen sist jag skrev?
Egentligen är det inte alls mycket som hänt. Dagarna rullar på, arbete & ta det lugnt hemma.

Förra veckan starta vi projekt fixa altan, måla bron o allt vitt på huset.
Så min kära syster Emelie kom upp förra måndagen för att hjälpa till en del, eftersom jag inte bör hålla på med färg som luktar så starkt, vilket grundfärgen gör.

Macke & hans morfar renoverade upp altan under förra helgen, så den var klar måndag att påbörjas att grundmålas. Så grymt skönt att ha den fixad! rätat upp den, eftersom den lutade säkert 4(?) cm åt ett håll. Men nu, NU står den rakt! :) Nytt tak är lagt, inget mera regn som droppar in på altan!
Tusen tack till Rolf som hjälpt oss med altan!

måndag kväll starta vi med att skrapa bort lös färg från altan & sen grundmåla vi. Jag började hjälpa Emelie, men började på illa o så, vet inte om de va för att färgen lukta så starkt eller vad det var. Så macke fick ta över!

Tisdag var det dags för besök hos BM. Emelie fick följa med och lyssna på bebishjärtljud =) Och hon spelade även in. Så nu kan vi lyssna på bebis när vi vill - sjukt så mysigt det är!!! :D

Bltr - 120/75
Hb - 121
Blodsocker - 4,6
SF-mått - 29cm

Denna gång va de en annan Bm som var där, hon ska vara över sommaren. Kan bara säga som så, att hon gjorde som man ska när man tar stick i fingret.. Torka bort de 3 första dropparna, SEN ta provet. Inte trycka ut 10-20 droppar innan..
Så inte konstigt mitt Hb blev annorlunda denna gång. Iaf så behöver jag inte ta två järntabletter om dagen. Utan jag ska fortsätta med 1 om dagen - skönt!

Onsdag var jag och gjorde min sista glukosbelastning. 4,6 eller om de var nå på 5 fasteblodsocker. Drack detta urkiga sockervatten och sen vänta 2 timmar. hade 7,1 efter. Och de var riktigt bra! Så det känns skönt! :)

Sedan har veckan rullat på i att måla och fixa till. När altan var klar började vi med att göra om på bron.
Tog bort sittplatsen som fanns där. Som man ändå aldrig vågat sitta på då den gett vika sen länge tillbaka. Var så när vi flyttade till huset och nu tog vi tag i saken och rev den. Blev sååå mycket mer plats på bron. Barnvagnen kommer rymmas där utan problem och sen i framtiden har jag väl tänkt sätta dit ett litet bord & 2 stolar. Lite mysfaktor :)

Torsdag premiärgrillade vi på den "nya" altan, riktigt härligt :)

Fredag åkte jag och syster ut till Ånge för att fiska. Grymt fint väder på kvällen!
Dock blåste det en hel del. Så farfar hjälpte oss att knyta fast ett ankare, så vi kunde stå still och fiska.. :)
Emelie fick 1 fisk & jag fick 3 st :) Hon fick visserligen större än mina, men är väl antalet som räknas? ;)

Lördag hade jag bokat loppisbord på Kraja, för att få sålt lite skrot man har hemma. Så blev en tidig dag, iväg och packa upp.
vi hade blivit flyttat från att vara ute till att vara i sjösalen.. Problemet var bara det att ingen visste typ om att vi blivit flyttade dit, så ingen hittade oss. Var inte många som kom och kikade.
Jag fick sålt en del ändå.. Men nog hade man trott de skulle komma mer. Antalet besökare gick att räkna på två händer!

Medans jag satt på loppisen var syrran linjedomare på arjeplogs fotbollsmatch, A-laget mot Slocknade stjärnor :P

På kvällen tog vi det bara lugnt, myste ner oss i soffan och såg på en massa filmer som gick på tv.

Söndag blev en härlig lång sovmorgon! :)
Såg klart en film vi börjat se på lördagen. Sen iväg och käka på Frasses, vinkade av emelie. Tråkigt hon åkt hem! var så kul hon varit hära! Och super duper snällt hon har hjälpt oss här hemma!

Efter vi lämnat henne for vi hem och jag började måla klart kring fönstren och vinklarna på huset. Snacka om att de blivit skillnad, kanske inte för er som inte sett hur de såg ut först.
Men de var grått och färg som lossnat o jaa, de såg inte fint ut!
men nu ser de iaf någorlunda ut :) Är inte klart än. har hela baksidan kvar att göra.
Och sen måste jag ta lös fönsterna och skrapa lite, för färgen har lossnat där, blir inte riktigt fint att bara måla rätt på då.

Ne nu har jag väl tråkat ut er nog mycket.

Kanske slänger in nå bilder sen ikväll då jag slutat arbetet. 16-21 jobbar man idag, skön tur =)

imorgon bär det av till Sunderbyn för att Hälsa på Sandra o Novalie. Vi ska ta och gratta sandra i förskott ;)

Bara 75 dagar kvar till beräknad förlossning och jag kan inte längta mer än vad jag gör nu! vill bara bebis ska komma till oss!! :D Längtar ihjäl mig!
♥♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0