PREMIÄR!

Hihi.. ja då har man precis gjort Premiär på året första cykeltur :) Trodde inte att jag skulle hitta åt min nycklar så fort, men dom låg där dom skulle  - i nyckelskåpet :)  så då var de bara låsa upp cykel o dra fram den från skjulet.
O vips så var man i rullning. Men insåg ganska snabbt att det var något som inte alls stämde med cykeln.. Japps o där var det, framdäcket är alldeles vint, o de bara lät om cykeln.
Så jag ringde efter Macke som kom till taxigaraget o kikade på den.. Men konstaterade att det var inte mycket mer att göra åt än att köpa ett nytt däck.. Så de kommer jag nog göra senare. Men det går ju att cykla på, men är inte så kul med ett däck som är vint. Nåja.. cyklade till shell för att pumpa upp däcken som inte alls hade mycket luft i sig.
Snacka om skillnade på farten man fick efter man pumpat i lite luft :)
Så for jag in o handlade på Ica o sen cyklade jag hem igen..

När jag kom hem så insåg jag att det måste skottas lite på gården, så jag högg tag i snöföraren o tog bort lite snö. O sen gjorde jag ett tappert försök med att skotta upp framför garaget som är igentäppt med snö som rasat från taket..
Men jag gav upp ganska så fort, tog mig iaf halvvägs igenom. Men musten gick ur mig. så min Älskade får göra sista biten.. :)

Så nu sitter jag hära o tar de lugnt o funderar på att börja med maten innan man ska börja jobba klockan 4.

Tjingeling!

Älskar Min Markus!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0