Nu var det över..

Nu så är mina ledighets dagar över. Nu har man varit ledig i 6 dagar, Vilket har varit så otroligt, otroligt skönt!
Att få vara hos morfar sen måndag kväll till igår förmiddag har varit fantastiska. Att få vara med mamma o fam. har varit hur roligt som helst. Kan säga att man blev verkligen som barn på nytt. Haha!!
Orkar inte berätta vad vi gjort varje dag ordagrannt.
Men varje dag så for vi ut på sjön kl.10 o var ute till klockan 15-16. Solen har lyst som bara den!
Har kört skoter, pimpla (o tjejerna vann!), fika, tolkat med madrass bakom skotern, glassa i solen.
Hur underbart som helst!
Ibland önskar jag bara att man kunde frysa tiden o NJUTA!
Att få vara hos morfar -  Det går inte att förklara... Men där tänker på inte på nånting! Där är man sig själv.. INGA KRAV, INGA MÅSTEN! Utan där är man bara.
Önskar jag kunde vara där ännu längre!

Men jag har fått en hel del skratt med mina syskon! O familj.. Haha!!
Vi har haft det så bra, så mysigt!
Vi hade 2 skotrar, en kälke o en madrass.. Vi var 7 stycken som åkte ut på sjön varje dag..
Morfar körde en skoter m. pulka.. 2 som åkte i pulkan/kälke.
Sen hade vi en till skoter som 1 körde en åkte..
Osså 2 på madrassen.. HAHA!!! Det var mestadels jag, emelie o sebastian som tolkade på den..
Ojaa, det går inte förklara.. Kul var det! Kan bara säga att snön är inte alltid så mjuk som den ser ut att vara..
Att trilla av madrassen var inte skönt, att åka var egentligen inte skönt, för skoterspåret var stenhårt, o kanterna som blev var hård! O att då tolka bakom skotern... Aj aj.. både jag o syrran har blåmärken på ben o armar..
Men oj så roligt! =)
vi körde ju en hel del med skotern på sjön också, där var de kul.. haha.. Men vilket fart man fick upp.. O åkte man av då.. oj oj.. =)
Går inte förklara, men de var såååå himla roligt! Som jag skrev, man blev som barn på nytt.. hihi..!

Så dära var man tvungen maskera ansiktet när man åkte, för de sprätta så mycket snö annars.. hihi.. På detta kort är de min kära syster! <3



Så igår åkte man hem från morfar =´(

Innan jag for hem så svängde jag förbi nere i Ånge o kollade hur dom hade det.
Osså körde jag lite med pappas skoter.. hihi.. sweet.. lite mer att köra med ;)

Sen begav jag mig hem o duschade.. Packade om lite i väskan, osså begav jag mig iväg till laisvall för att vara i Krama stugan med Älsklingen, svärmor o larry. Skönt att var där med. men dock åkte jag på någon liten förkylning när jag kom dit. Täpp i näsan o lite slö i kroppen.. o inget nässpray har man suck! har ju hållt mig ifrån de i 1 månad nu.
Jajja ska in o handla de imorrn på apoteket.

Idag så blev vistelsen i Krama inte så länge.. För det blåste så hemskt mycket, så vi klev upp o åt frukost o sen gjorde vi oss redo för att köra hem med skotrarna, för de var så hiskeligt kallt.. huvva!

Så nu är man hemma. O det känns faktiskt skönt att vara hemma, ska bli skönt att få sova i sin egna säng.
Men som sagt, vill helst vara borta.. Hos morfar.. Älskade Morfar!
Vill inte tillbaka till "verkligheten"....

Morfar, Brorsan, Mamma <3 -  Här har vi fikapaus, med varma mackor o varm choklad :)


Älskade Lillebror, du gör mig såå Glad!! <3


Mina 3 Småsyskon - Här brottar bröderna ner syrran.. hihi..!
Ni betyder allt för mig! Utan er är jag inget, Älskar er!



Här är Racer maskinen vi körde när vi tolkade madrass ;)



Grillning pågår


Denna trädrot blir våran grilloas.. morfar skottar alltid upp en grop utmed denna, med sitplatser o trappsteg ner.
Så denna rot är perfekt för att hänga upp kläder på tork :)




Nä jag tror detta var allt för mig denna gång..
Skriver mera imorgon..
Men jag tror jag fått med en del av vad vi har haft för oss i veckan.. kanske glömt något, Men i det stora hela :) hihi..

tjingeling!!

Älskar Min Markus!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0