4 veckors semester snart gjord..

Herregud vad tiden går fort.. Snart så har 4 veckor gått.
Och på ett vis känns det inte som om att jag har hunnit med nångonting, fast jag har ändå gjort väldigt mycket under min semester.

Gick på semster den 10 Juli. Samma dag så for jag till lycksele där jag bodde i husvagn med mamma, mange och lillebrorsan sebbe. Och där var vi fredag till söndag.
Sen följde jag med hem till piteå och var där till på tisdagen.

Tisdsag 15 Juli: Då åkte jag hem till Arjeplog och med mig på resan fick jag lill syrran emelie som skulle komma och vara hos mig under veckan. Mycket trevligt!

Onsdag 16 Juli: Då kom Markus lilla syster Simone till oss och skulle vara till fredag var det tänk, men p.g.a omständigheterna fick hon vara hos oss hela helgen och åkte med oss ner till Gnarp på måndagen.

Torsdag 17 Juli: For vi iväg till kraja och badade. Var väldigt varmt denna dagen, men direkt vi skulle ner i plurret så blev de molingt och kallt.. :/ Snacka om otur.. Men vi bada ändå. Hehe.. Men den som var längst i vattnet var Simone.

Sedan på kvällen så for vi till svärmor, sedan skulle vi iväg och hämta biljetter till dom och köpa biljetter till små barna, för dom ville med på Brolle som skulle spela under yran..
När vi då ringde och skulle boka, så fick inte emelie eller simone följa, för dom var under 15 och var tvugna ha med sig målsman.. Men då blev jag sur och ifrågasatte hur de kunde komma sig att på Piteå dansar och ler så behöver man bara ha med sig mormor och morfar eller någon vuxen med sig.. Men här i lilla Arjeplog så gick det inte!
Nåja hon höll på att man måste ha målsman med sig, alltså en förälder..

Vi åkte till svärmor och lämnade deras biljetter.. Och efter vi hade suttit där en stund så ringde då denna kvinna upp igen och säger att flickorna fick följa med, för då hade hon prata med någon som sa att de räckte med att en nykter vuxen fick följa.. Tji fick hon!!
Så helgen blev räddad för tjejerna..

Var tänkte vi skulle på yran på kvällen så Simone fick åka lite karusell.. Men De hade ju inte ens öppnat och ändå stod de att de började den 17 juli kl. 18 på kvällen.. inte ens de kunde dom hålla! Dåligt..

Fredag 18 juli: Blev en ganska lugn dag denna dag. Tog tjejerna med mig och inhandlade mat för helgen och nå gott till dom så dom hade under helgen också.
var ut en liten sväng på yran så Simone fick kika, men ingen karusell åkte hon, hon köpte bara lotter och spelade på annat :) Så hon vann en massa mjukisdjur och uppblåsara hammare och boxningshandske.
Sen åt vi nachos till middag och jag gjorde mig klar inför kvällens fest.. Sedan bar de av till Anna och fest för hela kvällen.. Blev utgång på medan också, var riktigt riktigt trevligt!
Gick hem kring 3 på natten, för då var Simone ledsen för Emelie hade somnat :/ Så hem och natta henne, och på den nattningen så somnade jag också..

Lördag 19 juli: Skönt att flickorna sov länge denna dag, till typ halv elva, då kommer Simone inropande : VI skuullee ju see MOTORCROSS!!
Så upp och hoppa duscha och göra sig klara. Men vi beslöt att vi inte skulle se på det, för de var tydligen mycke små knott å mygg i backen..
Så vi gick en runda på yran, och tog oss en sväng i virvel vinden.  Men inte emelie hon var för feg ;) Simone ville iväg och bada på kraja så vi for dit en stund.
Sen var de hem och göra sig klar för kvällens fest.. Göra middag.. äta och sen iväg till anna igen..
Utgång denna kväll också, och denna kväll var de brolle som var och sjöng på Medan! sjuk bra han är!!
Denna kväll vart även lyckad tycker jag!
Men var tvungen hem kring 3 denna kväll med, för simone hade inte somnat..
Och så klart somnade jag med,....

Söndag 20 juli: En mycket lugn dag. Sett på filmer idag och inväntat att emelies buss skulle komma..
Mycket tråkigt att hon inte kunde följa med oss ner till Gnarp, men har man fotboll så har man:S

Jag och macke packade och tvättade hela natten. Så kring 2 på natten la jag mig. och macke strax därpå..

Måndag 21 juli :  Min födelsedag och en bilresa ner till gnarp!
alla var vi trötta, men jag fick köra första delen och det var tungt, men de gick!

När vi kom fram så for jag iväg och handlade tårta och bjöd på det.

Så i Gnarp har vi tillbringar nästan 2 veckor. Måste säga att det har varit riktigt skönt att vara dära.
Micke och macke fick hjälpa deras far med en del arbeten, men dom har varit så duktigt allihopa!


Nu orkar jag inte skriva mera om vad jag har gjort - inte idag.. Skriver mera sen om vad jag gjort de övriga veckorna..
Och vad jag gjort.

Älskar dig Markus!! Du är mitt Hjärta, du är den som får mig orkar med dagarna! Du är mitt ALLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0