Den Årliga Resan

Förra veckan så bestod dagarna bara av att planera & fundera vad som skulle packas ner i väskorna. Sen då det var klart var det packa som gällde.. Packa ner, packa upp, packa ner... packa om.. packa ner mera.. Glömma min packning, börja om med vad barnen behövde för att rymma några av mina få saker.. för att slippa en massa massa väskor så delar jag & barnen på en väska. Medans Macke har förmånen att ha en alldeles egen väska för sig själv! Lyx! Själv försöker jag tänka på att slippa massa påsar,väskor m.m utöver. Så därför delar jag med barnen, och de funkar ;)
 
Onsdagen gick i väntans tecken för den lille mannen.. Han längtade nå så oerhört efter att få åka ner till farfar, Marie & faster! Flera gånger under dagen så grät han för att vi aldrig kom oss iväg, enligt han, men var bara det att Macke var tvungen jobba klart innan vi kunde åka, men det tyckte inte Elis alls.
 
Sent på kvällen tog vi oss iväg. Och en överlycklig kille som äntligen skulle få komma ner till farfar och "poola" som han så fint sa ;)
Efter några stopp på vägen för mat för lillan samt rapa, sen var de stopp för att Lilleman skulle ut och göra sina behov & sen då vi nästan var framme, så hamnade vi i bilkö pga vägarbete, så man fick stå där & invänta en lotsbil.
Så efter ca 7 timmar i bil var vi äntligen framme ca kl.5 på torsdagsmorgonen. Elis han var så supertaggad att han ville bada redan då när vi kom ;) men där fick vi hejda honom, haha!
 
När vi kom oss fram där kl.5 på morgonen så kan jag ju tala om att sängen var rätt så lockande! Blev ca 4 timmars sömn för min del, då var de bara kliva upp med barnen. Och Elis han var snabb att vilja äta frukost för att sen få hoppa ner i poolen ;)
Vilken helt underbar dag vi hade! Solen sken hela dagen, himlen var klarblå och värmen var ett faktum! Vi spenderade större delen av dagen med att vara i badet eller sitta vid poolen och sola - underbart helt enkelt!
På eftermiddagen så inväntade vi Olle - Elis blev så glad då farfar äntligen kom!, sen inväntade vi Emelie & Matte.
Så på kvällen blev de ett litet kvälldopp =)
 
Fredagsmorgon blev en tidig dag för dem som skulle upp och klippa alpackorna! Inte avis kan jag tala om! ;) Men dem gjorde alla ett grymt bra jobb - Alla djuren blev klippt på en dag! Så på kvällen firades det med lite champagne & god mat & ett dopp i poolen för vissa :)
Vi satt ute på altanen i inglasningen och surrade och bara hade de mysigt!
 
Lördagen blev en liten sovmorgon, sen tog jag & syrran barnen och for på en promenad in till skolan där i Gnarp där de var Gnarpsdagen (?), de säljs fika, är lite loppis och sådär. Fyndade ingenting där. Men inne på "säcken" så fyndade jag 3 plagg åt lillan :)
 
Även denna dag var vädret med oss, det var soligt och varmt! På eftermiddagen så satt vi ute och försökte bättra på lite bränna ;) Ett dopp i poolen togs & sen blev de käka go middag (som alltid) & en god efterrätt :) Efter vi ätit klart så blev de att spela spel och surra på till sena timmen.
Elis fick tyvärr hög feber under tiden vi var nere i Gnarp, vägrade äta och drack knappt något. Fick muta han med allt möjligt med att få i han något, så liite litte grann fick han i sig. Tråkigt de skulle bli så för lillkillen. Men trots hög feber , så kämpade han på bra. För direkt iprenen/alvedonen gjorde sitt så var han nästan sitt vanliga han. Men direkt den slutade verka så var de som att slå av en strömbrytare. totalt knäckt och slut. Men men.

Söndag.. Dagen man INTE längtar efter! Då det är dags för hemresa.. Det är den jobbigaste och tråkigaste dagen med hela denna resa! Fy ändå, när man väl kommit dit och man är i sin lilla bubbla där, i en värld utan en massa måsten osv. Så spräcks den och man inser att verkligenheten är kvar ;P Hem till alla måsten..

Efter vi sagt hejdå, kramats och packat in oss i bilarna så bar de av hemåt. Men först ett stopp på Ikea för att handla lite smått & gott! :)
När vi var klara där så fortsätta vi resan hemåt, med ett stopp i ö-vik tillsammans med Emelie & Matte, där vi åt middag tillsammans & sedan skiljde sig våra vägar åt där. Vi kom oss hem kring kl.22 igår kväll. Snacka om att de kan vara sådan skillnad från högre och längre ner i vårt avlånga land.. I Gnarp var de rena rama sommaren nu! Och här uppe så är gräsmattorna knappt gröna typ.. Träden har inte slagit ut..
 
 
Då var denna årliga resan neröver för klippning av alpackorna gjord. Även om jag inte är med på själva klippningen - inte var det på några år då jag ha barnen se efter ;) Så längtar jag som tusan att åka ner till Gnarp! Det är något särskilt att fara dit ner & hälsa på & bara vara! Jag trivs så bra där, trivs så nå otroligt i deras sällskap & det har jag alltid gjort, sedan första gången jag träffade dessa underbara människorna! <3

Det är så synd att det är så långt , för de är ju tyvärr inte en sak man kommer på sådär på en fredag att man ska köra ner över en "kort" helg.. Utan då vill man gärna passa på vara några fler dagar då man väl far!
 
Nä nu skall jag kila & lägg mig.. Ni har i alla fall fått en liten update om våra härliga dagar nere i Gnarp! :)
Bilder från vistelsen i Gnarp kommer nog kanske imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0