2 år sedan

Det är nu drygt 2 år sedan jag gjorde min GBP-operation.. 9 maj 2012.. Jag är 35 kg lättare nu.
 
En operation som fått mina tankar fara hit och dit ibland, just i har jag gjort ett rätt val i livet?
Jag VET att det är rätt beslut jag tagit, för mitt liv är så mycket bättre nu, jag orkar så mycket mer. Elis har fått sig en så mycket gladare och aktivare mamma nu än vad jag var i början! Och nu har vi en liten till knodd som man ska springa efter och hålla samma tempo ;)
 
Men samtidigt kan tanken ibland komma att, hade jag fixat detta själv, utan en operation? Jag vet inte om jag gjort de. Jag provade en massa olika diet-metoder, för att gå ner flera kilon, men för att sedan lägga på mig dem igen + lite till. Så i slutänden så tror jag inte jag klarat det utan en operation. Men det är något jag inte kommer få veta.

Jag har nu gjort detta val med en operation, ett hjälp-verktyg för att kunna ta mig ner i vikt, kunna orka med ett mer aktivt liv. Efter jag gått ner en hel del så känner jag mig mer "säker" & mindre "rädd" gå till olika träningspass. Tidigare kände jag mig för stor för att ens "passa" in på sådana pass.. - dumheter tänka så, jag vet. En sådan tanke är inte bara att slå undan.
 
Hösten 2012 och fram till sommaren 2013 var det mest aktiva månaderna i hela mitt liv. Mån-Fredag var de 1-2 träningspass om dagen ungefär. De var box-pass, vattengympa,spinning,cykelpump, core, zumba m.m varje em/kväll bestod av. Elis hade jag med mig på de flesta passen - tur han var så snäll och satt där i sin barnvagn medans jag tränade.. :) Dock med lite mutning ibland med att låna min telefon..
 
Våren 2013 började jag jogga, då jag & en vän dragit ihop ett stafettlag att vara med i.. Jag skulle ta en sträcka på 1,8 km.. :) Men ungefär vid denna tid förra året fick jag reda på att jag var gravid, så jag bestämde mig för att jag skulle göra den där stafetten, men sedan var de nog.
Min rädsla för att något skulle hända med bebisen för att jag tränade så mycket och joggade gjorde att de blev slut med allt! Knäppt jag vet! Men min hjärna gick inte övertala.. Så de blev promenader för min del istället!
 
Nu 2014, försöker jag återuppta långa härliga promenader (som de blev väääldigt lite med i typ mitten av graviditeten, pga foglossningar) samt jogging!
Jag gick upp 5 kg under graviditeten som nu är putsväck. Så jag är tillbaka på samma vikt som för ett år sedan vid min 1års kontroll efter operationen.
Omän jag vill få bort ca 8 kg till, så är jag ändå "nöjd" att jag är på samma vikt nu som för ett år sedan & har en graviditet inräknat i detta ;) Midjemåttet är också detsamma som för ett år sedan.. Fast de hade jag nästan räknat ut iom jag varit gravid, kändes nästan omöjligt att midjemåttet skulle ha blivit nå mindre efter en graviditet ;)
 
Egentligen är jag väl ganska nöjd ändå med min vikt nu, men mitt mål på ca 8 kg till är för att få en operation för att ta bort överskotts huden på magen, eller det hänget fanns redan innan min gbp. Men läkaren jag pratade med om en maghängs-operation -11 rådde mig till en gbp & på den vägen är de nu att jag är opererad.

Magen skulle jag helst vilja ha bort NU! För jag skäms nå så oerhört mycket för den... känner mig inte fin i någonting som jag har på mig. Har jag inte byxor som går att dra över hänget så ser de förjävligt ut - i mina ögon - har jag byxor under hänget, så ser de jävligt ut, för då "väller" allt ut o jag känner mig bara äcklad av mig själv.
Har jag byxor som jag kan stoppa in hänget i så blir de en så kallad "Camel-toe" ;P så jag måste alltid ha ett linne att kunna dra över för att dölja det. jag kan inte ha en enkel vanlig snygg t-shirt, för de täcker inte den regionen...
Jag vill bara kunna shoppa kläder utan att måsta tänka att de ska täcka de, eller att ett linne ska kunna matcha de klädesplagget, eller byxor osv..
 
Jag vill kunna ha en baddräkt... alternativ kanske en bikini.. Men i dagsläget är inte de ens i närheten! Linne och shorts gäller för mig på sommaren, för ja skäms så mycket...
 
Mitt mål är inte att bli trådsmal eller ha den "perfekta" kroppen. Bara att kunna trivas med mig själv & får jag bara bort detta häng så skulle jag kunna trivas med mig själv.
 
vill ha väck häng-magen nu... ;(
 
Oj nu blev detta djupt.. Men men..
 
Så här är läget idag, jag är 35 kg lättare & har ca 8 kg kvar av mitt mål. 8 kg som ska putsväck! :)
 
 
Jag slänger in en bild på mig dagen innan jag opererades. Samt en bild som är tagen idag. 2 år efter operation &  drygt 3 månader efter förlossning.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gilga

Cameltoe? Vad är det för konstigt med mina fötter?

Svar: Haha inget konstigt med dina fötter ;) men de gör sig inge bra på mig.. Haha 😝
Evve

2014-05-28 @ 10:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0