V.38

Ca 20 dagar kvar nu till BF! Är så spännande se om mini är lika punktligt som sin storebror eller om den tänkt komma tidigare eller tänkt bo kvar längre än beräknat ;) 
Men är mini inte ute till den 13 februari så kommer jag vräka den, kommer bli en dyr kostnad för varje dag som går över. Haha! Nämen jag längtar så vansinnigt mycket efter våran lill bebis nu!! 
Vi går in i v.38 idag. Både dagar & veckor går så hiskeligt långsamt nu tycker jag. 

Vi är då redo att ge oss av när helst de vill bära iväg. BB-väskan är packad både till mini och oss. En väska för Elis är packad, så lite nödvändiga saker han behöver finns för den som han kommer hamna oss under våran BB-tid. 

Babyskyddet står också redo & klart att användas! 

Denna graviditet skiljer sig ganska från då jag väntade Elis. Största är ju detta med fogarna. 
Men sen även då bebis rör sig i magen - älskar då bebis rör sig och man få känna ett liv i magen, magiskt! - men denna lillskorv kan ibland trycka , vad jag tror, ett knä/fot riktigt hårt ut mot magen så de bli nästan obehagligt, gör nästan lite ont stundvis. 
Antar att de kan vara för att de inträffar oftast just under revbenen. 
Elis gjorde aldrig sådär så detta är en helt ny upplevelse. 
Sen då man somnat för natten och vaknar och måste vända på sig, då tror jag mini sträcker ut sig, för vänder jag från tex höger till vänster så är de ett väldigt obehagligt tryck uppåt. Och typ på lungorna. Det går över rätt fort som tur är. 
För direkt jag vänt mig så bökar det i magen & jag antar mini byter ställning i magen ;) 

Nå jag aldrig heller upplevde då jag väntade Elis var att sen typ v.35 har de känts som ett tryck ner stundvis & massa ilningar "där nere". 
Ibland kan de tvär ila till och de känns som man ska kissa ner sig. 
Har läst nånstans att ilningarna har att göra med då bebisen trycker neråt och fixerar sig i bäckenet, kan de stämma? 

De jag tänker mycket på just nu är hur denna förlossning kommer att starta. 
Kommer de starta med vattenavgång som sist? 
Eller blir de att de startar med värkar ? 
Blir de att allt startar på morgonen/mitt på dagen som sist eller blir de på natten denna gång? 
Mycket funderingar denna gång & de ska bli så spännande se hur allt blir :) 

Längtan är så enormt stor just nu, vi längtar efter våran bebis & Elis efter sitt lill-syskon! ❤️

Nä nu blev väl detta ett långt schvammel inlägg om bara graviditeten ;) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0