Gott nytt år!

Kan börja med att julaftonen har varit riktigt bra, firades hemma i vårt hus tillsammans med svärmor,Larry, Micke och hans tjej Malin. 
En väldigt lyckad dag/kväll. Men nog sakna man våra övriga familjer som man så gärna vill fira och vara tillsammans med en dag som denna! 

Åt god middag och sen invänta tomten som kom med packet. Den lille va livrädd då han såg tomten komma och gå på vägen. Men sen då tomten väl kol in i huset då var han allt tuff, krama honom och fråga en massa frågor ;) 

Elis och vi tackar för alla klappar vi fick! Nöjd över allt vi fått! 

Två dagar efter jul åkte vi till morfar i mullejaur för att fira jul där med min mamma och dem som kom dit. 
Återigen tackar elis och vi för alla julklapparna! 
Blev dock bara ett snabb besök där, var torsdag till fredag. Men mysigt!! 

I måndags var det dags för ett besök hos BM. Lite nervöst fara dit för att kolla järnvärdet då jag tyvärr slarvat med mina tabletter i 1 veckas tid. Så misstänkte mitt järnvärde skulle va under 100 iom de va 106 sist. 

Macke hade inte möjlighet följa eftersom han jobba, så denna gång fick bea följa med och få lyssna på bebisen tillsammans med mig & Elis :) 

När BM tog provet för järnet så förvarnade jag henne att jag slarvat. Men försökte kompensera upp de med att äta mycket leverpastej ;) Samt att jag köpt blusaft för att få i mig lite extra. 
Men chockerande nog så hade mitt järnvärde ökat riktigt bra trots slarvet! 

Bltr: 115/65
Hjärtljud: 145 slag/min
SF-mått: 33 cm
Hb: 117
Vikt: +0,5kg på ca 3 veckor 
Sen min inskrivning har jag gått upp ca 4 kg totalt denna graviditet. 

När vi lyssnade på bebisen så fick sig apparaten en lite spark ;) tror mini misstyckte att bm var där på magen och lyssna. 
Mini är fortfarande fixerad neråt i bäckenet, men hon sa aldrig om mini var rörlig än eller om den är helt fixerad nu. 

Nästa besök blir den 14 januari. 


Nyåret firades in i goda vännerslag! Var hemma hos Bea,Mange & Signe. Käkade god mat, 3-rätters! Spelade Bingolotto- lite kaosartat ;) 
Spelade sällskapsspel under kvällen, killarna vann dock - men vi lät dem vinna för annars vet vi hur sura & ledsna miner de skulle bli hos dem om dem förlorade ;) 

Barnen somna långt före 12 slaget, så dem missade infirandet av de nya året. Lite raketer hann dem se tidigare under kvällen då det var grannar runtomkring som sköt redan kring 19-tiden. 

Vi var väl hemma kring 3 (?) på morgonen tror jag de va. Slängde oss i sängen och alla somna på 2 röda.. Och vi sov alla till halv elva imorse - skönt! :) 
Och nu myser vi bara i soffan. 

Önskar er alla en god fortsättning på det nya året ! ❤️

V.34







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0