Foglossningar

Kom igen nu bloggläsare, fler gissningar måste ni väl ändå ha? två gissningar är inne nu. Men är betydligt fler än 2 som läser min blogg ;)

Som jag skrev i mitt förra inlägg så skulle ju läkaren ringa upp mig på onsdagen. Vilket han gjorde & han skrev ut omeprazol åt mig som jag nu äter. 
Han sa att man kan må illa då man är gravid - nähä menar du verkligen de? Har jag INTE alls upplevt. 
Men de sa jag inte åt han, utan ja sa bara att jo jag vet de, för de gjorde jag första veckorna fram till typ v.19. 

Nu har jag ätit de i 6 dagar och de är så mycket bättre nu än innan. Visst mitt illamående finns där, men de är inte alls på samma vis eller detta sug som fanns i magen hela tiden. Så de hjälper till viss del. Speciellt om nätterna, nu kan jag lägga mig utan att ligga sömnlös ett bra tag för att de trycker och jag mår illa. Så de är skönt! 

I förrgår så drömde jag att förlossningen skulle starta den 20 januari. Den blev lite långdragen så blev ett kejsarsnitt, vilket jag inte hade hoppats på. 

Oavsett vad de blir (vaginalt/ks) när de väl sätter igång gör mig inget, så länge bebis kommer ut och mår bra! 
Men att testa vaginalt vore en upplevelse! 

Men drömmen har då inte slagit in, för nu har vi passerat den 20:e. 
Jag är ju själv så inne på att mini kommer att komma nu i januari. Fast det återstår att se ;) mini kommer när den är redo att möta världen utanför ❤️

Vi har haft ganska många dagar med svinkallt väder , närmare -30 varje dag. 
Så idag var jag så less sitta inne & även Elis. Så vi klädde på oss, tog sparken och for in till samhället en sväng.
Snacka om uppfriskande ! Mina fogar har varit bra nu ett par dagar så jag sparka som aldrig förr och gick i raskt tempo när de inte gick sparka så bra.. 

Och jag är glad vi fick skjuts halvvägs hemåt! För annars vette rackarn hur jag skulle vart i fogarna.. 
Väl hemma så tog de inte lång stund förrän jag knappt var så ta mig fram i huset! Fötterna släpades typ, för att lyfta dem från golvet var en pärs! 

Fick lägga mig i soffan och bara vara. Tur Elis är så snäll som han är! Han satt på golvet och lekte med sina bilar garage, la lite pussel och sen myste han ner sig i soffan en stund med mig. Älskade fina barn! 

Nu är jag bättre i fogarna och kan röra mig någorlunda bättre här hemma, dock som en vaggandes anka ;) men jag kan åtminstone lyfta fötterna nu då jag går! 

Nä nu har jag klagat nog och skrivit nog för ikväll! 




Kommentarer
Postat av: Sofia C

Eftersom alla här gissat på kille, så gissar jag på en tjej, 3560 g och 50 lång den 11 Februari

2014-01-21 @ 08:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0