Dåligt minne..

Undra hur länge man kan skylla sitt dåliga minne samt förvirring genom först gravidhjärna & sedan amningshjärna.. Undra hur länge sånt håller i sig ? För inte hann de då bli nå bättre från då jag var gravid med Elis och det är ju 3½ år sedan tills nu ;)
 
Som tex förra veckan så hade vi en BVC-tid den 24 april.. Trodde jag.. Kom dit den tid vi hade men så visade sig att vi var ju en dag sen! Vi skulle alltså ha varit på kontroll den 23:e...! Hur förvirrad är inte jag? Men BM var då så klämma in oss 15 min så vi fick väga & mäta lillstumpan - som nu väger 5,025g & är 58cm lång !
 
Just nu håller jag på att leta febrilt efter Elis bvc-bok, men jag kan inte för mitt liv minnas var jag lagt den. Minns jag hade den då vi bodde i Laisvall, för jag har en bild i huvudet hur den ligger på databordet där.. Och hur vi sedan packade ner den bland alla sakerna då vi flytta hem igen.. MEN var har jag/vi lagt den??
 
Sen är de typ saker som jag kan lägga undan för att efter 5 min ska ha det igen, men glömmer då bort vart i hela fridens namn jag la de.. För att sen efter 20 minuters letande till sist hitta de.. Jaa ni hör ju, jag håller på bli mörkrädd för mig själv ibland ;)
 
Tiden den går & snart är tösabiten 3 månader ! Helt jäkla sjukt vad de går fort alltså! Jag var i förra veckan och bokade tid för dopet åt henne så det är klart.. Inbjudningarna kommer inom kort att dimpa ner i folks postlådor. Men jösses vad svårt de är bjuda folk & speciellt med den stora släkt jag har!
Men då vi passera över 100 strecket så blir de tyvärr så man måste dra en gräns nånstans. Jag tycker detta med att bjuda folk är jättesvårt , men det har fått bli så att vi bjudit dem man har mest kontakt med & sådär. Så dem som blir utan inbjudan, de är inte för att vara dum eller så på något vis. Utan som jag skrev, tyvärr har vi måsta dra en gräns någonstans.
 
Fastän det är drygt över en månad kvar tills dopet så känner jag mig så stressad över de! Inbjudningar ska skickas ut, de ska bestämmas doplåtar, de ska fixas att baka, det ska beställas små grejer för dekorering.. Jag vet att allt kommer ordna sig och fixa sig, men just så här innan är de kaos i min hjärna. Och med mitt "perfekt" minne så får vi väl se hur detta slutar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0