På begäran av syster!

Är det typ ett halvår sedan jag skrev något här sist? Inte riktigt, men det känns som så.

Förra helgen som var, spenderade vi tillsammans med fam.fjellström uppe i krama. En mycket trevlig helg! :)
Söndagen var mindre rolig för jag hade så himla ont i mage och rygg, kändes i hela mig att något var galet.
Min första tanke var att något med min operation som hade med detta att göra.

Blev en sväng till sjukan där vi kollade för Uvi - visa inget. Sen lyssna en ssk på magen för att höra så tarmarna jobbade (jag va rädd för tarmvred)

Åkte iaf hem och skulle boka tid med läkare om de inte blev bättre.
Blev krass i magen på kvällen, så trodde jag fått magsjuka.

Drack & åt dåligt 3 dagar. Så bokade en tid hos läkaren då jag va rädd för vätske-/näringsbrist.
Tisdagen träffade jag läkaren som lyssnade på hur dagarna varit och så. Sen klämde han lite här & där på magen. Och de ömmade mitt på magsäcken. Vilket indikerade på att jag hade fått magkatarr ( plus utifrån de jag berättade hur jag mådde , med illamående och de så kunde han ställa diagnosen)
Så fick en 14 dagars kur med omeprazol. Nu ha jag käkat de i över en vecka och jag är så mkt bättre nu! Blev de redan 3:e dagen.

Nog om det.

Helgen som var nu så kom min syster hit och var barnvakt åt Elis medans både jag & macke jobbade.
Lördagen for Elis & Emelie till badhuset och badade.
Snacka om att de hänt mkt sen sist han fick bada där. Nu kunde han ju "simma" - stolt mamma!

Elis han bara växer så de knakar nu! Tiden bara springer iväg! Han är en liten surrkuse, han pratar hela tiden om allt och ingenting ;)
Och nu börjar man ,iallafall jag, märka att rören i öronen gör sitt. Talet börjar bli mer och mer tydligt - omän en del ord är svåra förstå. Men det tar sig tycker jag då :)

Lägger upp lite bilder på våran underbaring

Slänger även in en bild på mig själv där jag provar min nya sköna vår/sommarjacka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0