Verkligheten

Jaa imorgon gäller de. Då är det tillbaka till "verkligheten" igen.. Efter 3 veckors sjukskrivning så är det nu dags att börja jobba igen. Jag längtar tillbaka till min arbetsplats & mina kollegor. Men på samma gång skulle jag gärna vilja vara hemma kanske ytterligare 1 vecka för att vara på den riktigt säkra sidan, samt att jag fortfarande är i att lära mig få in rutin och ta tid på mig då jag ska äta. .

Varför har jag då varit sjukskriven i 3 veckor ?
Jo det är så att den 9 Maj så gjorde jag en Gastric ByPass.

Vet egentligen inte vad jag ska skriva.. Är det något ni funderar över & vill fråga, så fråga på ! :)

Förra torsdagen så åkte jag & Elis iväg till Piteå för att spendera några dagar där :) Haft en riktigt mysig helg, varma soliga dagar. lillskrutten ha kunna springa ute på gården som en nakenfis, så varmt var de. Han passa även på att bada i hinken han hade med vatten ;) Hehe..
Lördagen så åkte vi in till stan för att gå på loppis. Gjorde en hel del fynd till Elis, så nu har han en massa dagiskläder som han kan ha där. Helt perfekt! Loppis är bra ;)

Hela söndagen hade vi de härligt & mysigt, vi hade tänkt åka hem då. Men mamma o syrran tyckte vi skulle stanna en dag till. Så efter lite prat med karln hemma så blev det så att vi skulle stanna ytterligare en natt..
Och tur väl det, för söndagkvällen tog en vändning jag inte kunnat ana.. Hela em. hade jag som haft små ont i magen och illamående.. Men tänkte mest att de var för att jag slarvat med maten och inte ätit så tätt som jag skulle.

Men sen när vi satt och såg på tv på kvällen så börja jag känna mig varm, så tog en temp som visade 38,1.
Beklagade mig för mamma, som fick ringa runt åt mig för jag va inte så ringa själv.. Efter kanske 1½ timmes väntan och ringade så sa dom på 1177 att vi skulle bege oss till SUS(SunderbySjukhus)
Kom fram där kring 23.30 typ. Det togs prover och dom fråga frågor, klämde och kände på magen.. Alla prover var bra, så de inga tecken på att det var nå läckage i de nya kopplingarna eller så. Så det kändes ju skönt. Men läkaren sa att hon ville jag skulle vara kvar över natten för observation iaf. Dom koppla på vätskedropp på mig eftersom jag inte fått i mig så mycket vätska.
Så innan jag fick komma till avd. där jag skulle sova så var klockan 04.00.. Snacka om att jag då var trött!

Men de onda och illamående var som bortblåst , nästan helt, då vi hade kommit in till sunderbyn och dom tagit alla prover.

måndagmorgon fick jag då äta frukost och så. det gick super bra, hade inte ont längre och illameånde var borta. Så då läkaren kom och gick ronden kring 09.50 så blev jag utskriven! :)

Läkaren trodde de kunde vart så att jag ätit något som jag inte tuggat riktigt ordentligt och då gjorde att de fastnade och de kan då göra ont. Sen vet jag inte om de kanske var nå magsjukeaktigt ? För de hemma hamnade i magsjuka under natten som jag fick åka iväg. Nåja inte lätt veta vad det var.
Men jag mår då bra nu & jag ville ta de säkra före de osäkra & åka till SUS för att höra vad de kunde vara för tokigt med mig.

Tack tack till min fina mamma som hjälpte mig ringa, skjutsa mig, var där tills jag fick veta som skulle bli! ♥
Tack till Syrran!! Tack till Er alla som hjälpte mig/oss med Elis! tack tack!




Igår kväll drog jag och Bea ut på en promenad, på 1 mil ! Var grymt härligt ute igår, trots att de blåste stundvis. Var riktigt skönt komma ut och röra på sig! :) Så fler såna promenader ska de bli!
Jag längtar faktiskt tills jag kan fara ut och jogga! Jaa ni hörde rätt, jogga.. ;) Fanns en tid för typ 3 år sen då jag var rätt duktig på att fara ut och jogga. Och det är såå härligt!
Men vissa dagar får jag en sånt sug på att vilja ta på mig träningskläder och fara och jogga.. meen jag får allt sjåå mig någon vecka till.



Och vet ni.. Om drygt 2 ½ vecka har SEMESTER! Om ca3 veckor kvar så firar jag och karln min 1-årig bröllopsdag♥
fattar ni vad fort tiden går??


Trackback
RSS 2.0