I väntan på..

När jag var till Piteå förra veckan så var jag till optikern för att få ett recept på linser. Så nu inväntar jag på att linserna ska dimpa ner i postlådan vilken dag som helst.. För att kunna prova dem några dagar och se hur de känns. Och sedan åka tillbaka till piteå för att då gå till optikerna igen så hon får kika hur linserna sitter & funkar & sitter de linserna då bra så kommer jag beställa hem linser :)

Varför jag nu kommit till skott att fixa linser är för att:
jag brukar alltid lägga mina glasögon i nattduksbordet vilket inte är så smart då man har en liten 1½ åring som ska plocka och pillra i allt han kommer åt! Vilket har resulterat i att han lyckat krascha båda mina glasögonpar.. Först pajja han mina gamla.. Ett tag senare bröt han sönder mina nya glasögon! Tur jag inte betalat någon dyr peng i dom. men ändå..
Än så länge funkar det att använda de gamla paret, så länge man är försiktig då man tar på sig dom.. osså har jag börjat lägga upp dom på en sån nivå då jag tar av mig dem så att Elis inte når dom :P

Därför blir de så att jag ska återigen skaffa linser, för att köpa/reparera glasögon kommer inte bli billigt i längden ;P



Jag har nu använt stödstrumpor på jobbet i två dagar.. Snacka om att de blir skillnad! Man blir mindre trött i benen helt klart!
Samt att idag har jag provat mina nya jobbarskor.. o du milde sååå sköna! Man går verkligen på moln då man använder dem.
Så detta kommer bli kanoners för mina ben, samt för min rygg :) Hoppas jag då!


I helgen så är de marknad här i Arjeplog.. Detta innebär då för min del -arbete hela helgen lång, så inget partajande för min del.. ;P
macke är ledig i helgen.. så deKänns lite knas att jobba då han är ledig.. Menmen de är ju så de kommer vara för oss nångång..

imorgon på min rast har jag tänkt att vi ska ta och gå en sväng på marknan, så elis får köpa sig en ballong. Nå mer har jag inte tänkt vi ska handla. Sen är de bara mysigt gå runt och kika på allt =)


Nä känner att detta blev ett blaj blajj inlägg!

Tror tusan jag måste bli mycket bättre på att uppdatera... !

God natt på er & Ha en super trevlig helg allesammans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0