ut med de gamla..

och in med det nya.. igår så började jag "operation" byta klädstorlek åt Elis. han har haft ett tag både 80 & 86.. Vissa 80 har varit på tok för små.. Medans vissa fortfarande är helt perfekt.. Men nu så blev de en rensning igår på kläder.
Så alla (nästan) kläder i 80 är bortpackade. finns fortfarande dem som är i tvätten.. ;P
Och så fick allt i stlk 86 komma fram.. milda matilda vad fort de går!

jag var så nyfiken på hur lång Elis var. För både jag & macke tycker han har tvärvuxit på senaste tiden.. Så vi plockade fram ett måttband och mäta. det visade ca 82 CM. men tror inte de där måttbandet visar riktigt rätt.. tror den visar 0,5 cm för kort.. Nåja.. han har då vuxit så de knakat denna pojk! :)


jag och elis har suttit/legat & läst en massa böcker här mitt på dagen. han har börjat gilla nu då man läser för honom och han gillar även att sitta och kolla i böckerna på alla bilder som finns.
Men en bok som han tog fram, från GoBoken.. i slutet av den boken så fanns de en såkallad spegel..Där dom ska kunna se sig själva i.
men jag säger då de bara, vilken uppfattning får dom av sig själv då dom tittar i den spegeln? Den är ju helt "bövlig" så bilden blir ju förvrängd..
hur man än vred och vände på boken så gick de inte se sig själv som normalt.


kolla hur man ser sig i spegeln.. elis han tyckte då INTE om de! Han knuffa undan boken då han fick se sig i spegeln.. annars gillar han att se sig själv i speglar!






Kommentarer
Postat av: Sofia

haha, det ser nästan ut som om han puttar undan boken på 3e bilden!



Oj det går verkligen snabbt.. Tänk vad mycket kläder i olika storlekar det behövs :) Men det är ju då tur dom växer ! :P

2012-01-25 @ 16:36:16
URL: http://sofiaskriver.blogspot.com
Postat av: Bea

Åh vad fin blogg! Jag vill också ha nytt :-)

2012-01-26 @ 13:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0