Namnlapp

Ytterligare en dag på dagis har gjorts. Gått lika bra idag som igår.

Men idag kändes de lite jobbigt i mammahjärtat.. lilleman snubblade över en leksak och då blev de ledsamt för honom.. Och direkt han börja grina så av automatik ville jag dit på en gång och trösta honom.. Men jag hejdade mig rätt snabbt då jag såg att en fröken tog honom och trösta.. De kändes jobbigt för mig att de gick bra med någon annan än mamma ;/ Men de är ju så de kommer vara nu på dagis!
MEN de kändes faktiskt bra att de gick bra för honom att någon annan också kan trösta honom och att de inte bara är mamma som gäller !

En powernap blev de idag också! De är rätt tröttsamt att vara på dagis ska jag tala om :P - För mig som vuxen..
Så jag förstår om en dag på dagis anses som en "arbetsdag" för ett barn..

Vi har nu ikväll beställt lite namnlappar åt Elis, lappar som man enkelt stryker på för hand. Sedan blir de att beställa nå nappar också med hans namn på! :)

jag säger då de.. De är inte bara en sak att tänka på nu när han ska börja på dagis.. Haha.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0