VARNING! Bildbomb..Ligger efter!!

inser att jag ligger efter en hel del med mitt bloggande av bilder! Tänkte att jag slänger upp lite från helgen då vi var nere i Gnarp!
Julhelgen var helt toppen! Mysig och underbar som den kan bli !




Vi började julaftonen med att gå ut till deras lada....

 


för att ge tomten gröt & mjölk.




Efter att vi lämnat gröt o mjölk till tomten, så gick vi ut för att hälsa på deras alpackor + laman Gilga :)

Alpackan Silja är en nyfiken en.. :) Hon var och luktade ett par gånger på Elis.



Elis ha missuppfattat detta med att vara "bonde och tugga på höstrå", han kör på Alpackahår.. Haha.. ;)




Väl ute i hagen så föll Elis en hel del, för de var så knöligt att gå där i snön.. jag tror alpackorna tyckte Elis var en mycket märklig filur.. :P






Elis fick sitta i deras hög med hö.. Som ni ser är alpackorna väldigt fundersam över lillen.. haha..




Och Silja hon fortsätter vara nyfiken & vara fram och lukta på Elis :)





Laman Gilga var också fram och studerade Elis. Gilga är en såkallad terapilama. Ni kan gå in på deras hemsida HÄR  för att läsa mer om Gilga & deras andra terapidjur - Alpackan Marina.

Och NEJ Gilga är INTE sur bara för att han lagt öronen bakåt! Han är den mest snällaste Laman jag någonsin träffat & klok är han också för den delen! :)




Sen lite bilder på Faster Simone och Elis..







Sedan fick Elis åka traktor med farfar! :)








efter besök i ladan och hos djuren och traktoråkning, så var de bara gå in och börjar göra sig klar för självaste julaftonen :)









Lite bus innan det var dags för julklappsöppning
























Detta var alla bilder jag hade att bjuda på från julaftonen.. kommer fler bilder imorgon... :) Måste försöka skärpa mig med att lägga in bilder :P blir ju så himla mycket annars på en och samma gång..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0