Inget dagis

Det är typiskt... Allt har rullat på fint med dagis och de.. Men så igår dök febern upp hos Elis... 40 grader!
Är det 1-2 veckor(?) sen han avslutade penicillinkuren som han fick mot öroninflammation.. Och jag trodde även att hostan skulle minska under den kuren, men icket..
Nåja inte mycket göra åt då läkarna vill avvakta..

Men som sagt febern kom igår. Hostan tycker jag ha blivit ännu värre..

Idag ha febern legat stadigt på 40 grader & även då han fått panodil..
Han ha ätit och druckit väldigt dåligt under hela dagen.
Och här på eftermiddagen blev han alldeles slö, knappt han orka sitta eller typ lyfta armarna..

Så jag ringde min kära mor(tack!) för lite tips och om hon tyckte jag skulle Ringa sjukan..

Hon tyckte väl som jag - att jag skulle Ringa dit iaf och höra vad de tyckte.

Sagt och gjort, ringde och förklarade läget och de tyckte vi skulle komma in så dom fick undersöka lilleman eftersom han druckit och ätit väldigt lite.

De gjordes kontroller och vi fick gå hem med Ipren och hostmedicin!
Så nu ikväll har de varit liite bättre!!

Men detta resulterar i INGET dagis imorgon -suck! Så jag hoppas han är frisk till på onsdag så vi får fortsätta inskolningen då.
Tisdag skulle han ändå vara "ledig".

Nä fy bubblan de är inte kul då ens barn är sjuk och har så hemskt hög feber :( de är så synd om honom. Han vill vara i famn men samtidigt inte då han är så varm + att de är som att han är öm i skinnet :/
Usch usch, mammahjärtat blir så ledset då han är så här :(

Hoppas de inte blev pannkaka av de hela nu, inte lätt göra ett mobilinlägg och riktigt ha "översyn" hur allt blir.

God natt mina vänner !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0