Irriterad!

VARNING FÖR MÅNGA FULA ORD I DETTA INLÄGG!

en sak som gör mig irriterad är länstrafiken i norrbotten! Det är så att buss till piteå & till arjeplog kostar 129 :- ( för en 18 årig skolungdom) Inga konstigheter att betala den summan från piteå och hit..

MEN, stort MEN, då man åker härifrån, alltså arjeplog till piteå.. samma väg.. Så kostar de hela helt plötsligt ännu mer?? Hela 11 spänn.. Kanske inte låter mycket.. men om ni tänker efter.. t.ex om bussen är fullsatt med då skolungdomar ca 50 pers.. och alla måste betala 11 spänn mer, de blir alltså totalt 550 spänn som länstrafiken tjänar EXTRA.. Och detta är nu bara räknat på skolungodmar.. tänkt så mkt mer på en vuxens biljett??

Deras jäkla problem är att västerbottensbus inte fått en jävla kassaapparat eller vad de nu är, som gör att dom kan slå in en biljett direkt till piteå från arjeplog.. Utan dom måste dela upp biljetten.
Först då betala 55 spänn till arvidsjaur, för att sedan där måste betala igen, men då arvidsjaur-piteå på totalt 85 spänn. de hela kostar då 140 spänn i slutändan!! Men priset är i själva verket 129 kr! ni ser ju så jävla sjukt de är!

och detta problem har dom haft hur länge som helst.. SÅ hur mycket jävla extra har dom inte tjänat??
Denna apparat ha dom sagt att den ska byta ut hur länge som helst.. Men aldrig skett..

Och måttet blev rågat för mig i söndags då syrran skulle åka hem.. och hon stod där i arvidsjaur med 3 kr för lite. Eftersom jag skickade 129 exakt! Inte f*n ska jag ge dom nå extra pengar ( jaa jag är en suris ) men tycker de är helvetes fult!

Så när syrran stod där i arvidsjaur med för lite pengar hade hon sagt att det står på eran hemsidan att de kostar 129 kr och det är vad jag hade med mig. Och då har busschaufförn mage att slänga ur sig något i stil med " det skiter jag i"

Hur tusan kan man som chaufför sitta och säga så?? DET STÅR FÖR TUSAN PÅ HEMSIDAN HUR MYCKET DE KOSTAR !! LÄR DIG PRISERNA!!

Nä så när syrran ringde och berättade detta så koka jag! Ringde kundtjänst och var gooooode irriterad.. Så fick ett nummer att ringa en dam för att få kompensation för detta.
Och när jag fick tag på henne så bubbla jag av ilska och ifrågasatte hur de kunde vara på detta vis.. Och de är varenda jävla gång! Nu får dom f*n ta och fixa problemet.
Och att busschaufförn hade uttryckt sig som han gjorde då syrran sa detta om biljettpriset..

En resecheck på 50 spänn har kommit - och de tackar vi för. Men de täcker ändå inte för allt extra som har måsta betalats ut. Och länstrafiken ska veta att dom kommer få ett samtal av mig varje gång detta händer, så problemet ordnas!

Inser ni allihopa som åker buss och måste dela upp betalning då ni byter från västerbottenbuss till norrbottenbuss att de blir dyrare i slutändan än vad de egentligen ska kosta?
Bara för att västerbottensbuss inte får tummen ur och fixar detta problem med apparaten!
SKÄRP ER FÖR TUSAN!!


Åhh... Känner lite lättnad att få skriva av mig.. Men jag blir så guuudförbannad att dom inte kan ordna till problemet då dom då vet om de.. dom vet om de, men gör INGET!!

Jag kanske är överdrivet arg, upprörd eller sur. Men jag tycker bara de är fel. Har jag fel eller?

att ett biljettpris på 129 kr kan bli 140 kr är ju helt vrickat! vad hände?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Pappa hälsar: Ett tips! Ta 13:10 bussen så kostar det 129 kr. :-)

2012-03-18 @ 15:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0