Skrutt!

Från ingenstans igår kväll så fick Elis feber.. Hämtade honom på dagis och han var hur pigg & glad som helst.. Men efter nån timme så börja han va gnällig och han hade som ont i hela kroppen, man fick som inte ta i honom så grät han.. Kolla tempen som visade nästan 39..

Samt att jag själv inte är nå vidare pigg.. Var som en zoombie igår på jobbet.. var lite yrslig och hiskeligt trött. Ont i halsen och lite i örat.. Har kurerat mig och känner mig idag en aningen bättre.
Elis däremot hade 40 grader imorse, men han visa inga tecken själv på att ha feber.. hur pigg som helst. lekt och haft sig.. Dock är han inte riktigt matfrisk.. Men får då i han lite grann & kanske de viktigaste av allt, vätska!

Det är inte så lätt att försöka hålla en 1½ åring lugn så att man inte gör febern ännu värre typ.. Men jag fick honom då att somna och nu sover han som en stock, helt utslagen! Tänk om han kunde förstå från första början att vila är de som kroppen behöver då man har så hög feber! Jajja de blir nog bra ändå.. :)

Jag hoppas att denna förkylning , feber vad vi nu har ska försvinna fort!!! Detta ingick inte alls i mina planer!

Urk på burk säger jag bara..

Undra om de är någon förkylning eller så som cirkulerar runt just nu? Ser & hör att folk är lite krassliga både till höger och vänster..

Jag sägar bara : Krya på Er & Krya på Oss! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0