Ny dag, Nya Tag!

Som rubriken lyder : Ny Dag, Nya Tag! Igår kväll hade jag en skräpkväll.. Kände bara fy f*n för allt! Men vad vore livet utan lite uppförsbackar?
Efter lite pepp av en vän så kändes allt genast mycket lättare och bättre! =) Så tack för de vännen!

Igår kväll lånade vi bort vår lille pojk till hans farmor. Där han skulle få sova.. Jag hade bestämt vi skulle försöka göra en storstädning här hemma, utan en liten som springer runt benen och gärna hjälper till (åt de motsatta hållet - alltså, dra ut allt igen) Sagt och gjort, lämnade Elis och sen drog städningen igång.. Men att börja städa, de är ju tusan att leta efter en nål i en höstack!

När vi väl kommit igång så rulla de på ganska bra. Macke städade och rensade nere i matkällare - BEHÖVDES! Hade mycket spännande där nere, haha, mycket som skulle kastas om man som så säger!

Jag donade i köket med att ställa i ordning i skåpen.. Men sen.. de hände nånting.. så energin tog slut.. lusten försvann.. Tror jag insåg så jävla stökigt vi har de!
Jaa jag vet att man kanske borde få mer lust att vilja få till de då.. Men jag är lite tvärtom.. Då försvann all denna energi att fixa till.. så allt blev stående nån timme, sedan gjorde jag ett litet ryck. Fast de är ändå inte tillräckligt, det är en lååång väg kvar innan det ens är i närheten av klart !

Så imorse, efter en natts vila & en sovmorgon till ca 9.00 så drog jag igång igen.. Startade tvättmaskinen, plocka ihop lite nere i kontoret, och nu är jag tillbaka i köket, där jag donar.. Har sprejjat nå medel i ugnen som skall få verka i ca 60 minuter innan man tar bort de. Så därför sitter jag nu här och fördriver lite tid ( istället för att städa med något annat då) & dricker min frukost..

Tur jag hade min kära man igår som städade ur matkällaren! Han gjorde verkligen fint där :) Tack för de älskling!

Kan ju tala om att min man är ju inte direkt den som jublar då man nämner ordet städa, han är nog mer den som "flyr" fältet då de kommer till städning.. haha..

Nä nu ska jag väl surfa runt lite till innan det är dags för att ge sig an köket igen - suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0