Gwaksiken

Prutt också! vem sjutton hade beställt snö?? Hela natten,dagen,kvällen så har de snöat.. NU räcker det!

Kära Gud där uppe, jag ber en liten bön om att det ska sluta snöa nu. Vill att solen ska kika fram och snön ska tina bort, så vi får ta fram cyklarna. Amen.

Igår då vi var och lämnade elis hos sin farmor så tog vi cyklarna dit & elis fick premiär åka cykelstolen för i år. Snacka om en överlycklig kille! :) Men dom cyklarna blev inte långvariga att få stå framme.. Jag hade ju sett fram emot att få börja cykla nu juh. Jajja.. bara hoppas på att de vänder snart.. nedrans aprilväder!

Sen hade jag ju faktiskt tänkt mig ut på en promenad ikväll.. Men kände mig faktiskt inte så sugen att gå i detta väder.. :/ Men men de kommer ju en morgondag också =)


Ikväll så har jag lagt in bilderna på datorn från då vi var hos morfar under "påsklovet". Så de kommer väl ett litet inlägg senare med några bilder.. :)

Idag bjuder jag på en bild på då jag matar en "gwaksiken" (lavskrika) Då vi satt ute på sjön vid vårat fikaställe, så brukar dessa fåglar komma dit vi är.. Dom vet väl från år till år att dom får mat av oss :)
Så min lillasyster fångade en ganska läcker bild på fågeln då han tog mat ur min hand



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0