Matsedel

I typ mitten av graviditeten med Elis så började jag och macke med veckoplanering av middagar. Just för att man visste från dag till dag vad man skulle äta & göra för mat. Sen för den delen att då kan man veckohandla och inte fara in och göra en massa små köp som kostar!
Vi var så duktiga där ett tag. Satt oss alltid ner på söndagarna och gjorde en matsedel för veckan som kom & veckohandlade då på måndagen. Det funkade hur bra som helst! inga små köp eller så.
Men efter Elis kom så har det som aldrig blivit att vi tagit upp det igen... varför vet jag inte..

Men så igår efter middagen sa jag till macke att vi skulle egentligen tagit upp det där igen! Och han höll med mig. Så efter helgen gått så blir det att börja med matsedel igen :)


Ni som läser min blogg, kom gärna med tips om nå lätta, enkla, goda middagar man kan göra :)



Kommentarer
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

svar: kul att du var med i dagens blogg en vinnare är nu utagen så gå in och se om de va du eller passa på att anmäla dig till den nya tävlingen

ett tips är att följa bloggen på tex bloglovin så ser du direkt när det kommer upp nyas tävlingar:)

2011-09-28 @ 21:10:08
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Lisa L

Jag gör också matlista :D såååå praktiskt ! Pröva göra LCHF pannkaka, den e sååå god :D bara googla efter recept :D men det e typ keso,ägg,ost mm i den. Förresten så är Keso en riktig hit hemma hos oss, pojken ÄLSKAR det =) Såg att du skrev nåt om Arvidsjaur, bor du i Arjeplog då eller ? Har en syster som jobbar dära. Just d ja, mat var d ju ;P vi gör mycket soppa på hösten och kokar rejält så smälter d bra i munnen för dom små :D mvh Lisa

2011-10-01 @ 16:34:53
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0