Herr popcornskal..

Åt lite popcorn ikväll.. Och de ångrar jag bitter nu att jag gjorde!
Ni vet hur ibland hur ett popcorn "skal" kan fastna mellan tänderna eller innanför tandköttet?
Just den saken har jag råkat ut för nu, en skal har fastnat innanför tandköttet.. Längst bak i käften dessutom! Så mellan tandköttet och visdomstanden sitter detta fördömda skal och bara gnager! Det är INTE skönt på något sätt!

Och hur i hela fridens namn ska jag få bort detta? Suttit och försökt på alla möjliga sätt jag bara kommer på.. Fingarna,naglara, tandpetare, plackers tandtråd/tandpetare.. men icket att jag får bort biten!
Risken är väl om jag inte får bort denna bit är väl inflammation i tandköttet ett faktum? eller?!
Eller kan man ha sådan tur att dom kryper fram av sig själv, skal biten alltså?

Jävla roligt detta alltså!

Blir de åt fanders så lär man väl måsta ringa tandläkaren.. Men det känns ju också lite fånigt ringa dit för ett litet popcornskal som fastnat..jaa ni hör ju själv hur komiskt de låter? Fast detta fenomen kanske är mer vanligt än vad jag föreställa mig?

Nåja jag lär väl kanske återkomma med en update hur det går/gick för mig och Herr popcornskal! ;P


Kommentarer
Postat av: En som inte vill borra:(

Jag var hos tandläkare igår. Hon tog en röntgen bild och sa att alla mina tänder var fina. Sedan helt plötsligt sa medhjälparen "Vad är det där?" och så fick hon ta en extra kik på en tand, hon sa att det var lite konstigt eftersom det inte fastnade ( det var någon slags tandsak hon använde). Men båda antog att jag hade fått ett hål i tanden och att jag behövde borra.
När jag kom hem så märkte jag att precis på det stället som hon hade tittat på och hade trott det varit ett hål på, så kände jag att det var ett popcornskal i tandköttet jättenära tanden.

Lite fail ifall de sett fel, liksom ett popcornskal?

2012-09-06 @ 07:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0