Artiklar

Man blir ganska mörkrädd om hur läget ligger till i arjeplog just nu... Blir vi utan läkarjourer, akutplatser m.m så
blir man inte direkt sugen på att vara kvar här.. eller? kan ju inte gynna kommunen på något vis att få folk att flytta hit heller.. eller ? Hela denna situation får mig att fundera på OM man har någon FRAMTID här? Vad händer, vad kommer att ske, kan de bli något "bra" ur detta eller är de "kört" ?
Jag vet inte hur jag ska formulera mig riktigt.. Egentligen har jag en del att skriva.. men jag blir så paff av hela situationen.. hur kunde de bli så här?!
Hoppas på en bra lösning, om de finns någon sådan...?




Lägger upp några artiklar som publicerats i Arjeplogsnytt

Ur artikeln:

Christer Andersson, tidigare distriktsläkare i Arjeplog, riktar skarp kritik mot landstingets besparingskrav som innebär en nedläggning av den så kallade glesbygdsmodellen och påverkar kärnverksamheter som exempelvis läkarjour, röntgen och akutplatser.
Han påpekar bland annat att landstinget går emot sin egen grundsyn, och att projektet "Närsjukvård" i Arjeplog nu kommer att ersättas av "fjärrsjukvård".
Han uppmanar Arjeplogs befolkning och de politiska partierna att enat kämpa emot besparingskraven.

Christer andersson om besparingskraven ↓

http://www.arjeplognytt.se/modules.php?name=Content&op=showcontent&id=882


Läkarjouren på väg att försvinna ↓

http://www.arjeplognytt.se/modules.php?name=Content&op=showcontent&id=875


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0