Veckans Matsedel

Så här ser veckans matsedel ut för oss

Måndag; Lasagne
Tisdag; Korvstroganoff & Ris
Onsdag; Rester
Torsdag; Kycklingsallad
Fredag; Plankstek!

Ska försöka att spåna lite ikväll redan inför nästa veckas matsedel.. Tyvärr kan jag/vi bli så enformiga.. Eftersom jag är så himla kräsen så blir de oftast samma rätter vecka efter vecka.. Och sedan då jag inte är någon höjdare i köket så törs jag inte heller göra en massa "nya" rätter..
Ajja de ska nog bli bra ändå.. Hehe =)
Men om ni har tips på nå goda maträtter så lämna gärna en kommentar med tips :)

Idag har jag & Elis tagit en riktigt mysar dag på morgonen.. Vi låg länge i sängen imorse och bara busade, "pratade" och så startade jag musik i mobilen så Elis började dansa och showa - sötfisen! :)

När vi väl klev upp så var de mindre kul för den lille.. Han hann nämligen inte mer än utanför sovrumsdörren så krascha han i sitt krypande.. Så han gjorde en 3 i 1.. Tänderna han har nere i mun gjorde att han bet av strängen under överläppen - igen, den som läkt ihop så fint! - samt att han bet upp en liten liten flärp just där tand nr 6 är på väg ut, samt att han slog sig i läppen så han fick världens fläskläpp. Inte kul!
Ibland är tänder inte alltid kul.. Då dem gör kan göra så här :/

Tog inte lång stund efter de slutat blöda från munnen så ramla han då han gick och lyckades då med att bita sig i den redan svullna läppen igen.. Så denna gång blev de blod igen, och en liten flärp som lossna en bit..
Så idag är inte någon rolig dag för lilleman =( Nu får vi hoppas att han inte gör illa sig nå mera!

Då pappan i huset kommer hem så tror jag vi ska försöka ta oss ut på samhället för att handla de som behövs till middagen/middagarna.

Nu ska jag kila & busa med den lille som just nu står framför tv:n och dansar till musiken som spelas i "Händige Manny" :)

Kommentarer
Postat av: Lisa L

Våran lista ser ut så hära :D

Måndag: Linsgryta med potatis

Tisdag: stekt torsk med potatis och äggsås

Onsdag: pytt i panna (hemgjord,på potatis,bacon,paprika,lök,mm)

Torsdag: Lax i ugnen med sås och potatis

Fredag: Kycklingklubbor med sallad

Lördag:Lunch äts ute

Middag: Rester

Söndag: Hemmagjorda biffar i sås med potatis

Middag chili con carne med ris



Kanske lite inspiration :D prövat göra kycklingsalasa nån gång ? det e super gott :D



/Lisa

2011-10-12 @ 22:05:12
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0