Första besöket..

I fredags så var Elis på sitt första tandläkarbesök. Eller egentligen var de ingen undersökning så. Utan de var mest en massa prat. Tandsköterskan småborstade Elis tänder bara för att kolla lite hur de såg ut. Och han fick godkänt, allt såg fint ut :) Så de kändes skönt!
Så nästa gång han ska dit blir när han fyllt 3 år ungefär.


I torsdags så hände de vi bara väntat på... Diskmaskinen pajjade.. Hur kul är de ens?!
Vi har haft ändå gode tur med den, för sen vi flyttade in här -09 så har den diskmaskinen levt på en skörtråd.. Och nu gick de inte längre.. Så de blev att köpa en ny.. mindre kul!! Nog hade jag hellre lagt de pengarna på att få fixa till i tvättstugan som jag LÄNGTAR efter att få göra! Ajja lär väl bli då man börjar om att jobba efter jul & nyår.
Och på tal om jobb, dom ringde från jobbet i torsdags och frågade om jag ville jobba kväll.. Så efter lite fixande med barnvakt och så ( Tack farmor & "Farfar Larry" för de!) blev de att hoppa in att jobba 5 timmar. Var lite pirrigt komma tillbaka så där efter lite mer än 1 år.
Visst jag har jobbat extra på natten, men de är inte samma sak :P
Men de var himla kul att komma "tillbaka" och se lite och prova på, en liten mjukstart.. :) Men kan tala om att jag var helt öm & slut i kroppen efter jobbet.. haha! tror aldrig jag somnat så fort på kvällen som jag gjorde då ;)

Har väl inte så mycket mer att tala om för er just nu..

jag längtar mest att de ska bli onsdag nu, för då kommer Elis mormor, " morfar", lillmorbror & moster hit! De ska bli så kul =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0