Funderation..

Efter jag nu börjat med detta med nutrilett börjar jag fundera.. Fundera på om man egentligen skulle ha kört LCHF? Det vet jag att macke kommer att palla också.. Så då är de nog ännu lättare att kunna peppa varandra o stötta varann..
Sen är de ju mkt enklare då de gäller detta med middagar, eftersom Elis ska äta middag.. istället för att stå och laga en liiiten portion till honom ( visserligen kan man göra så de räcker framöver och frysa in) så kan man ju lika gärna äta då LCHF... Är ju ändå mycket god mat som vi alla kan äta..
Sen om jag bara sitter och dricker nutrilett då elis äter lunch middag osv kanske påverkar honom varför jag då inte äter mat själv.. så han kanske börjar neka mat då ? jaa jag vet inte..
men jag ska ta mig en funderare.. och höra med min make om han hänger på LCHF diet, så vi kan hjälpas åt tillsammans..

Kommentarer
Postat av: Lisa L

nee kör inte med nutrilett ! Ta LCHF ist :D det hade jag helt klart gjort ist :D Vi har ätit lchf i flera år, dock behöver inte min sambo d så han äter potatis och bröd. Jag äter d också ibland, men vi äter aldrig någonsin pasta, ris kanske 1 gång i månaden. Våran son äter d också, han har aldrig ätit pasta här hemma och jag tror han klarar sig fint utan d :D han älskar lchf maten :D sen så är d jätte bra för små barn att få i sig fett så som grädde och smör ist för olja. Är hellre körr och grönsaker :D googla på lchf sesambröd och gör d, det e super gott :D går att ha som hamburgerbröd och pizzabotten. LCHF fläskpannkaka e också jätte god :D keso äter vi en hel del, pojken älskar d! Åt nutrilett en gång, och jisses så grinig jag var. Och kroppen får verkligen inte i sig all näring den behöver i dom påsarna =/ finns en bra LCHF sida på FB också :D har många kilon att bli av med, men nu e jag ju gravid i vecka 30. Men då detta barn kommit så har vi fått våra två och d räcker. Sen blir d gå ner i vikt för min del, längtar :D

2011-11-07 @ 20:12:08
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Postat av: Anna

De finns ju en anledning till att kostrådgivare/dietister uppmanar människor att gå på Nutrilett i samband med viktnedgång,och jag har väldigt svårt att tro att det inte är tillräckligt med näring i dessa påsar när de på sjukhus rekommenderar denna diet.. Jag kan tycka att, okej, man blir grinig, men ha man satt sig i den situationen så får man fan ro de i land oxå. (och ja, jag är överviktig själv så jag säger det inte för att jag är smal)VAd som är så bra med Nutrilett och andra pås-dieter är att man får ett snabbt resultat, men de gäller ju att hitta en bra kost efter oxå, och jag tror inte lchf är bra då, eftersom du då går från att äta NADA fett till att äta KOPIÖST med fett, undra just hur kroppen då reagerar...

Antagligen behöver inte kroppen allt detta fett som finns i LCHF, nya studier har visat att kroppen mår bra en stund av allt fett men i längden är den INTE bra för kroppen, speciellt inte för blodfetter m.m.

Att ge sitt barn lchf kan jag tycka är märkligt, varför börja med sådant när de inte ens är i behov av det?!

Evve, jag tycker du ska köra på de du själv tycker känns rätt för just dig :)

kramkram

2011-11-09 @ 10:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0