Trött i ögat...

Det kan man lugnt säga att jag är just nu! Fröken lestander är inte van att vara vaken & klar denna tid på morgonen ;P Jag och elis brukar ju vakna för dagen denna tid och sen mysa/busa på i sängen till kanske halv elva, elva tiden.. :)
Men de blev annan plan idag efter morgonvällingen.. Då var de bara kliva upp både för mig & Elis (som är lika trött som mig nu) gick o duschade och sen gjorde vi oss klara för att göra ett besök hos läkaren..

Vi tycker han är så flämtig/andfådd av sig vad han än gör. Och de är andra som också reagerat på detta. Så jag pratade med BM i fredags som tyckte de var lika bra kolla upp honom i och med att pappan har astma. Så de kanske är något sådant som kan spöka..
Åkte till doktorn och han titta och lyssna o undersökte honom. Men han tycker de är svårt säga om de är något. Sååå.. (Detta hade jag redan räknat ut innan vi gick in till doktorn) Vi fick en remiss till barnläkaren i piteå.. Suprise?! Nåja det är bra vi får åka dit och dom kollar vad som är.. Om de kan vara astma på G.. Men det piper ju inte i luftvägarna då han andas.. -därför tyckte läkaren de var svårt bedöma vad som var..

Elis har ju egentligen varit som anfådd ändå sen han var nyfödd.. Men vi har väl som inte alls tänkt på det på det viset. Men nu när fler reagerar, så har vi också börjar tänka mer på det..
Det verkar då inte vara något som bekymrar lilleman, för han är pigg & alert och äter som han ska och allt det dära.. =) Så det är bra!!
Men tar ju inte skada av att kolla upp om det är något eller om han bara "är" så..


Helgens uppdatering har inte alls varit bra.. Men tiden har inte riktigt funnits. Vi har haft annats skojjsigt för oss.. Förs middag hos Elis farmor på fredagkväll. Smarrigt! :)

Lördag på dagen så packade vi ner Elis i vagnen, där han somna nästan direkt vi gick ut på gården. Så medans han sov, passade vi på att kasta ut snö från högarna vi har kvar på gården, så de ska tina fortare & så började vi kratta..
Sen på eftermiddagen åke vi till Elis farmor och grillade och satt där ganska så länge och bara surra på och hade allmänt mysigt på altan eller "ballen" som svärmor brukar säga ;P 

Söndag var samma procedur, ner med Elis i vagn & medans han sov kratta vi, kasta ut snö + att vi klippte till rosenbuskarna.. 

Jag ska väl försöka ta mig ut och fortsätta mitt krattande av gården.. Vi har INTE lite löv på gården.. och gården är inte heller liten.. Rönnbärsträd är inte roliga att ha när dom lövar av sig.... Usch!

Nej nu ska ja gnugga ur ögonen lite & försöka he mig ut och kratta nå mer!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0