Nere i Gnarp

jo på torsdagen så gick jag, emelie o elis till simones skola för att hämta henne. Snacka om ett glatt möte mellan Elis o simone :) Sedan gick vi tillbaka till huset.

Fredagen blev de att kliva upp kring 8.. Eller 9 för min del. De övriga i huset hade gått ut för att börja med klippning av alpackorna.. Elis och jag sov så gott =) Under tiden nere i gnarp har elis vänt totalt på dygnet.. Ingenting som varit i ordning med sömnen..

Efter vi gjort oss klara gick vi ut och kikade på hur de gick med klippningen. Och de gick bra :) Elis fick sig en riktig ute dag. Blev inte många stunder inne. Jag och emelie vi avlöste varann lite här och där.. första gångne för henne detta med att vara med och klippa.

På kvällen blev det ganska lugnt. Tror de flesta var ganska möra i kroppen efter dagen. Kändes lite konstigt att inte vara i klippningen på sammavis som man varit tidigare.. Men med en liten i familjen så blir de lite ändringar. Tur syster min var så snäll och ställde upp med att följa, så hon både kunde hjälpa med klippning & även lite barnvakt därimellan! ♥

Vi spelade ett himla roligt spel förresten! Ubongo!! Skit roligt, ett riktigt tänkar spel :)


Lägger in bilder från klippningen med alpackorna. Sen kommer det ett bild inlägg då de är klippning av tillskottet, Laman Gilgas. Längst ner i mitt blogginlägg finns en länk till deras hemsida, där kan ni läsa mer om alpackan och även om deras 2 nya tillskott - Laman Gilgas & Alpackan Marina

slänger in lite bilder från klippningen(säg till om de är någon bild som skall tas bort)

Så här ser det ut när man klipper, man lägger alpackan på bordet & spänner fast fram o bakben så dem inte ska kunna sparka och kunna göra sig illa.
Vet inte om ni ser hur alpackan ligger? Ryggen är ligger mot det gula och huvudet längst bort, som macke i svart står och håller i.


En del alpackor klipptes liggandes & vissa klipptes ståendes


En som är nyfiken.. "Hmm..Undra vad som pågår där"



Dags för kungen,hingsten Goldmix att få pälsen trimmad inför sommaren..



Han är stor, men dock så fin!




Klipp klipp...


Eftersom jag ville ha med en efterbild på hur Goldmix ser ut efter klippning så fann jag ingen annan enklare lösning än att redigera bilden på detta vis ;) Säg till om denna är Ok eller Ej.


Styrkan,storheten, pondusen sitter i... Ullen.. ?



Tycker denna bild blev ganska så läcker! :)




Hej hej på andra sidan vägen..



Mammas & Pappas lille älskling ♥ Nyvaken




www.alpacka.nu


Kommentarer
Postat av: Marie

Den redigeringen duger bra!

2011-05-24 @ 08:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0