Fredag den 13

 Snart har fredag den 13 passerat & peppar peppar.. Än så har ingen olycka skett för mig.. varken tappat gaffeln eller nånting på golvet ens ;)

Dagen började med att jag & lilleman gjorde oss klara för en dag ute på samhället med lite ärenden..
Först skulle vi på blomsteraffärn o göra ett ärende åt en vän. Meeen då var de lunchstängt.. hade lite stress för att hinna uppdraget jag fått.. Nåja inte mycket göra, bara hoppas på att man skulle hinna ändå..

medans det var lunchstängt där gick jag till Ida salongen för att kolla upp om hårfärg.. Ska nämligen ha hårförlängning på bröllopet, och måste ju ha mitt egna hår i samma färg.. Så vi bokade in en tid för att färga de någon dag före..

Sedan gick vi till grahns där macke fick köpa sig en ny grill som han velat.. Eftersom våran gasolgrill nu börjat ge upp..

Sen blev de blomsteraffärn och köpa bukett & fara för att lämna de.. Men snacka om paff ja blev.. Inte skulle han ju vara hemma då! Tappa typ hakan.. Hann inte ta ut blommorna.. utan sa att jag skulle hämta några saker (vilket jag också skulle göra- men medans jag ställde iordning blommorna och så juh ! ) fick grejjerna och sedan satt jag mig i bilen igen.. Körde ett varv på kvarteret.. Sen tillbaka.. Och DÅ fixa ;) hehe..

När de var gjort åkte vi hem.. Macke monterade ihop sin grill.. Jag skottade ut mer snö! Denna snö som aldrig vill försvinna.. Men snart är de borta!

Sen tog vi de bara lugnt här hemma.. tog en powernapp med Elis innan vi skulle ut för att handla & hämta moster emelie som kom idag! :)

När de var gjort så åkte vi hem och började förbereda för middagen... Grillat! Macke invigde grillen..
Fick främmande, mitt i maten.. Elis farmor o "farfar" o lille hunden melker..

Nu ikväll har jag och emelie spelat vårat nyinköpta spel- Trädgårdsyatzy! :) Gode roligt! Hehe.. Inte lätt att "skaka" om tärningarna.. dom är ju så stora.. Men kul var de !

Har även hunnit klippa ut lite placeringskort också.. Typ nå på 60 st kvar att göra.. haha!!

Nu sitter vi här och ska spela en, kanske två omgångar med Skip-bo :)

ha en bra natt allihopa!

Mitt hjärta smälter såå söt han är!
Elis gör mig lycklig, Elis är livet! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0