Alkoholfri...

En tanke slog mig här om helgen då vi var hem till Piteå & hälsade på.. När vi åt middag på lördagen så tog sig alla en öl/vin till maten och så.. men inte jag..
jag känner mig inte ens sugen på att dricka nå alkohol.. Det är 1 år & ca 5 månader sen jag drack nånting med alkohol i.. Smakade visserligen pytte pytte liiiite på nyårsafton, men de var så lite att de räknas inte ens..

Tycker det är ganska så skönt att vara nykter.. Om jag och macke är i väg nånstans eller nån kommer hit på middag och så, så tycker jag hellre att han får ta sig en öl eller nå.. Mig gör det inget =)
Sedan vill jag inte heller att vi båda ska dricka samtidigt, (även om de inte blir fylledrickande), då Elis är med oss, OM nånting skulle hända, är de skönt att en av oss iaf är nyker.
Och som sagt, då låter jag hellre macke dricka en öl eller så. Jag klarar mig fint utan =)

Nee så att, mitt sug att ens festa så finns inte kvar, inte sugen. Visst kanske man kan fara på fest, men då känns de just nu, de blir utan alkohol

Detta är bara vad jag personligen själv tycker, i mitt eget fall.. då de blivit att jag också "Druckit" så har de blivit alkoholfritt, minst lika gott =)

Man kan nästan tro jag drack varje helg innan Elis fanns i magen, men så är inte fallet! ;)

Inlägget är INTE riktat mot någon,
Och kan tillägga att jag tycker INTE man är någon sämre förälder bara för att man dricker!


Kommentarer
Postat av: Anna

Men vad ha de blivit med dig? =D

2011-05-05 @ 23:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0