vettskrämd!

Vet inte om jag skrivit de i bloggen  - men Elis har ju börjat att lägga sig på magen i sömnen.. Han somnar på rygg/sida och sedan vänder han på sig & ligger med rumpan i vädret - Sötis! :)
Funderar på om man ska ta och plocka bort kudden nu när han vänder på sig så där?

Nu till rubrikens mening.. Elis Han sov hos oss inatt & jag brukar som vakna under nätterna av automatik och tittar till honom och så.. Och ibland små gnäller han i sömnen så då får han nappen..
men kring 6-7 tiden imorse då jag vakna till och kika till honom så ligger pojken med ansiktet rätt ner i kudden! och vem vet hur länge han legat så?? Jag hann inte alls tänka så mycket mer än att han kan ju inte andas då han ligger så dära! Och min nästa tanke hann bli - han är död!!
Jag kolla inte ens om han andades, utan jag tog tag i pojken och lyfte upp honom och titta i han & tog ur nappen & han slog upp sina stora ögon och titta i mig som:  Hallå, vad gör du?
Puh, han lever, de var de jag hann tänka då han titta i mig så där.

Alltså jag vet inte vad som gjorde att jag reagera så där då han låg med ansiktet ner..? Men jag hann bli så himla himla rädd då jag såg han låg så. Jag vet ju inte om han har vettet än att vända på huvudet åt sidan om han inte kan andas i kudden.. ?
för man vet ju själv hur de blir om man ligger o andas i kudden, iaf jag får typ panik av att ligga så..

Usch att mammas lille pojk skrämmer vettet ur mamma sin!

Brukar man plocka bort kudden för småbarn då dom kan vända sig själv?


Kommentarer
Postat av: Anna

Inte kul med ett sånt uppvaknande =/

BM här pratade om de där med kudde när Elvira bara var någon vecka, då sa hon till oss att kudden skulle användas tills de att hon började kunna vända sig själv, då skulle man plocka bort den tills hon blev äldre. Nu minns jag inte på rak arm hur länge men de va då nån månad :)

2011-03-31 @ 19:16:20
Postat av: Madeléne - Mamma till Harry ♥

Vi har aldrig plockat bort Harrys kudde, utan han har ju stökat på mycket så istället för allt ha legat på kudden så har han legat på täcket. Och inte skulle jag då vilja plocka bort täcket också, han verkar då inte drabbats av att vi inte plockat bort kudden :)



Känner du dig orolig ska du ju självklart plocka bort kudden, men jag såg då inget behov av det.

2011-04-04 @ 13:33:42
URL: http://annamadelenee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0