Händig mamma elleR?

Gissa hur härligt det var att få sova i våran stora säng inatt? GRYMT SKÖNT! Från att ha delat en 120 säng i x-antal veckor till att nu sova i 180 säng igen, var ju som ett hav ;)

Gårkvällen spenderades i att plocka & plocka & packa upp ur väskor & påsar. Inte (!) ett litet jobb vill jag tala om. Försöker att vi ska packa upp och ställa in allt med ordning & reda så de inte bara blir insnört nånstans i en garderob eller skåp.. Detta resulterar då i att vi är ännu inte klara med våran uppackning.. Ligger väskor & påsar lite här och där i huset.. Men vad gör de? ;P

Hade även tänkt att vi skulle ge oss på att RENSA i våra garderober på kläder vi aldrig använder längre eller sånt som är söndernött m.m .. Kan behövas! Speciellt min karl kan behöva de ;)

Just nu önskar jag att vintern vore över så jag/vi kunde rensa lite ur våra förråd också! För även där kan de behövas gå igenom och kasta bort lite saker..

Efter att vi packat upp klart och så har jag tänkt ta tag i planeringen för bröllop-dopet. Känns som de har legat allt för länge på is nu. Nu måste de planeras! Är ju faktiskt inte så länge kvar nu.. ca.3 månader..
Och de finns en del saker som jag fortfarande inte vet riktigt hur jag vill ha de.. Men de dära löser väl sig ;)

Blir väl att beställa min bröllopsring nästa vecka då vi är till piteå.. & till 99% har jag bestämt vilken det ska bli!

Hade tänkt slänga in kanske en film på lilleman på hur duktig han är att springa i sin gåstol här hemma, men vet inte hur man gör de.. För de går verkligen undan då han kommer i den där.. Han har dock inte fått in riktigt hur man svänger ännu. Men framåt då går de fort ;)
Men eftersom jag inte kan med hur man gör, så får de nog vara.. Slänger in lite bilder på honom istället =)

På dessa bilder som jag nu lägger in så har han på sig en body som jag, i egen hög person, gjort själv när jag gick på högstadiet, kanske i 8:an? När vi gick igenom lite klädlådor efter lillemans ankomst så var denna body sparad, vilket jag inte trodde ;)
Minns att jag var så himla stolt över bodyn som jag gjorde - till min lillebror sebastian- ! Men när jag tittar på den idag, så vet jag egentligen inte varför? För den är inte vackert sydd på något ställe.. Haha!
Knapparna i grenen är fastsatt åt fel håll - den fina sidan av knapparna är inåt, så man knäpper den typ "bakofram"
Sedan så är knapparna vid halsen lite tokiga.. Och själva sömkanten(?) är inte ens färdiggjord.. Haha.. Den ser gode rolig ut.. Men de är/var väl tanken som räknades ;P







Lite busig blick


På dessa två härliga bilder som jag lägger in nu, så lyckades jag fånga just då han skulle till & hosta





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0