26 burkar

Får allt fler läsare på min blogg - Super kul!! :D Men lämna gärna en kommentar då & då! Vissa är duktiga på de :) och de är så himla kul, för de gör att man blir lite mer "taggad" att blogga!
Skulle gärna vilja veta vem du/ni är som läser min blogg - Lämna en kommentar och skriv vem du är :)



Och Jajjamen de blev att göra barnmat igår.. Då man heter Evelina, så får man all energi på kvälls/nattetid.. Så där kring halv tio så påbörjades matlagningen.. blev väl klar efter 00.30 nångång ;P

Hur i hela fridensnamn kan man använda sååå mycket grejer,kastruller, bestick, mått m.m för att göra något så "simpelt" som barnmat?? Såg grisigare och stökigare ut i köket efter barnmatslagningen än då man gör mat till oss vuxna.. Underligt!

Otroligt nog så fick jag med min älskade sambo på att hjälpa mig göra maten.. :D
Han fick stå för att ordna kyckling m.ris & han fick även göra köttfärssås.. Kanske han hade ett finger med i att koka potatisen också.. ;P
Själv så stod jag för att koka morötter,palsternacka, potatis.. Och sedan att köra allt i matberedaren gjorde jag också.. =) Eller nja kanske inte riktigt.. Men jag delade iaf upp allt i burkarna och skrev etiketterna :)

Nu ska det bli spännande att se vad lilleman tycker om detta.. om han gillar våran barnmat eller om han helt och hållet ratar de.. Hoppas han gillar de!

på spisen : kyckling, potatis & ris


Palsternacka & morötter


Kocken Markus :)


På spisen: Kyckling, morötter, köttfärssås & potatis



Så summan av kardemumman blev:
 
9 burkar Kyckling m.ris
5 burkar köttfärssås & potatis
6 burkar palsternacka - pureé
6 burkar morotspureé





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0