Svårt, svårt!

Det är inte lätt när det är svårt... Vad att göra.. ?
Tids nog kommer det bli bra detta.. Om man ändå var lite kreativ av sig & full av fantasi.. Men nu är man inte de..
Egentligen, varför ska man göra de så svårt när man kan göra de lätt?



Jaa.. i söndags var det tänkt jag skulle åka hem från piteå. Men de blidde icket så. Min kära mor satte stopp för det då det var ett sådant busväder. Var värre än då jag körde till piteå på torsdagen.
Så jag & lilleman blev kvar i piteå en natt till.
Måndagen så packade vi ihop oss och skulle bege oss hem.. Men då trodde jag det skulle bli stopp igen, då busväder återigen satt till. Konstigt nog så höll det bara på max 2 minuter att dum snöa. Sen sluta de. Mysko!
Kring 12 tiden tog vi oss iväg. När vi kom till arvidsjaur gjorde vi ett stopp hos anna för att hämta en påse med lite kläder - tack! :) Blev väl ca 1 timme där innan jag fortsatte min resa hemåt. Men nu hade busvädret återigen slagit till, men denna gång inte gett med sig. Kan tala om att har nog ALDRIG tagit så lång tid att köra från arvidsjaur & hem till arjeplog - ca. 1 timme & 40 minuter.. hamnade bakom 2 långtrader som absolut vägrade släppa förbi mig. sen var det sådan hemsk snörök att jag tordes inte + att det var knappt så man såg långtradarna i all snörök. Det var bara ligga glatt(!) i ca 70 km/t. Nåja huvudsaken var att vi kom oss hem helskinnade! =)
Jag var gode slut i kroppen efter den körningen & i mina ögon..



Igår började jag smått plocka ihop saker hemma och städa undan.. Men likt förbannat är de lika mycker saker framme igen dagen efter.. Hur går det till ??
Jag hoppas på att min syster kan komma till helgen & hjälpa med lite barnvakt så jag kan städa och stöka undan här hemma tills då man ska hyra ut huset.. Kommer kännas konstigt att nå helt främmande folk ska bo i vårat hus! jaa detta kommer bli svårt.. Vad ska man ta bort för saker? HUR grundligt städat ska det vara?



förresten.. - 1 kg nu ;) 4 kg kvar av första "målet".. Men nu SKA det röras på sig för mig! Är alldeles för långt startsnöre att ta mig ut på promenad & dylikt. Visserligen gör jag lite situps och armhävningar hemma. men det är inte tillräckligt.. Skulle gärna vilja ta in min orbi-trek igen.. men känns jobbigt så här innan man ska hyra ut huset..! Nej promenader ska det börjas med igen nu! Alldeles för slö... Skämmas borde man göra!

lchf går riktigt bra för mig. jag har inte sug efter socker faktiskt! Lördag så blev de en syndardag. Åt lite strips till maten vi åt. och sedan på kvällen blev de lite chips o dipp. Något mer har jag inte syndat faktiskt!
Fast egentligen ganska dumt, för jag har som sagt inget sug på nå socker eller "onyttigt" så. Varför ska man då trycka i sig ? Nej denna lördag lär jag inte synda med nå sådana dumheter som chips o dipp! Då ska de bli gurka o morötter med dipp istället! :)
Har ju fått med mig Macke på detta.. Och än så länge härdar han ut.. Fast han tycker de är jobbigt.. han håller på att "krevera" som han så fint säger.. Han "behöver" socker säger han ;P Haha! Han är duktig! Måste få bort han colaberoende, det är prio 1 ;)


Elis upptäckte sin hand här & då ser man ut så här ;)



MUMS! Äta på morbror Sebbes hår...



...Var nog inte så gott ändå ! ;)


Gonatt mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0