Intrång..

Nu är ju vårat hus uthyrt & som det ser ut just nu kommer de vara de till i början på mars..

Efter jag gick av mitt arbetspass imorse så var jag tvungen köra förbi hemma för att se om testarna hade anlänt till huset. Vilket dom inte hade gjort på måndagkväll innan jag for till jobbet.. Men imorse så var dom då där. Stod en stor svart typ minibuss på uppfarten & bäcksvart i hela huset! Fanns inte en lampa som lyste, eller 1 ner mot garaget. Men inget annat. Snacka om att spara ström.. ;) Snällt av dem - men är så tråkigt då det är så svart i ett hus..  Efter att jag hade kört förbi hemma så for jag "hem" och åt lite frukost och kröp sedan ner för att sova en stund. Elis & jag låg o sov till 12 ungefär.. Han hade vaknat kring 6 då macke skulle iväg att jobba så farmor fick ta honom & ge mat o sen somnade han om igen..
Då vi vaknade 12 så har vi inte gjort så mkt. Busat  & lega o pratat :) sötungen!

Runt halv fyra bestämde jag mig för att ta en snabb promenad hem till huset för att hämta posten och även gå in i huset och se hur läget är.. Men när jag väl kom fram... SÅÅ ångra jag mig om att gå in, för då lyste det i hall och i vardagsrummet. Så förmodligen var ju någon hemma då.. Och jag tordes inte gå in då.. Vill inte prata engelska för jag är så urusel på det! ;P Tvekade länge innan jag bestämde mig för Nää jag går tillbaka istället.. hehe..
Jag är så fruktansvärt nyfiken på vad det är för folk som bor i vårat hus.. ;) Ni ska veta att det är rätt konstigt att veta att det är några andra som bor i vårat hus.. Använder våra saker m.m.. När jag stod ute och funderade på hur jag skulle göra så kändes det som att om jag går in, så är de typ som att göra intrång.. Intrång i vårat eget hus! Hur sjuk är inte det?! Men men.. Det är väl en normal känsla det hära.. Det är ju trots allt nå helt okänt folk som bor i vårat hus. Det blir nog bra detta :)

Ikväll är de dags för ytterligare ett nattpass.. Sen är de klart för denna månad.. Har fått en dag i februari.

Nej gott folk, undrar om jag ska passa på att vila nu medans den lille också sover en stund i vagnen..
hans mage tror jag -peppar peppar- har vi fått lite bättre ordning på. han får lite smakis av katrinplommon varje dag och de hjälper till för hans mage! Ingen duphalac här inte.
Ikväll ska han få smaka på lite gröt på hans 4-månadersdag ! ♥ Åt helgen då vi åker till mormor så ska han få smaka på potatis. Hoppas han gillar de :) Han gillar ju då morotspureé - som inte mamma hans gör ;)


Nej nu blir de vila.. tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0