Hemlängtan..

Nu längtar jag hem, hem till vårat hus! Vill sova i våran stora härliga säng. jaa jag längtar hem till allt!
Borta bra men hemma är absolut bäst!
Är glad att vi har någonstans att bo under tiden vårat hus är uthyrt, det är jag. Och just nu har vi ju de huset för oss själva. men hemma är ändå hemma, ingenting klår det! kan inte förklara riktigt hur det känns. men jag längtar hem till vårat hus & våra saker - allt!

Funderar på om jag ska ta mig en promenad idag. bara lilleman vaknar & äter så kanske vi gör de. Men får se. ska ut på lite ärenden på samhället & vet inte vad som enklast då, bil - barnvagn? ska fundra på det ;)
men vädret är ju inte lika jäkla kallt idag som igår, nu ligger tempen på -15 grader..

joo en sak till varför jag längtar hem - bröllop & dop planeringen. Visst det går fint sitta här och planera. Men känns som mycket enklare och så om man vore hemma. För som det är nu kan man ju inte hålla på att sprala ut sig överallt & ha saker här och där. Hemma spelar de ju mindre roll, då har man ju alla saker hemma! så är de ju inte nu. nu ska man vara "organiserad" så man inte tappar bort allt som gäller förberedning, att bo i väskor är ingen riktig höjdare i planeringstider.. nåja än så länge går det ;P är ju ca.3 veckor kvar innan man får flytta hem - kanske..
Bara göra det bästa av situationen så är de! :)

Nu har jag nog bestämt mig för vilken bröllopsklänning det blir - iaf till 95% ;)
Jag och macke har även suttit ner och skrivit upp alla saker som ska inköpas till middag & fest, för att ha en liten koll på sånt. både i matmväg & drickesväg.
Sedan måste vi göra om våran bordplacering.. så det ska vi sätta oss ner & göra i veckan, lär säkert vara tvungen göra om den sen igen då man fått alla anmälningar..
vad mera har vi gjort då.. Spånar fortfarande på låtar, men vi är nog på godväg att vara klar med det också =)
Nu håller vi bara tummarna att hon vi frågat om att sjunga kan det, skulle vara riktigt roligt!

Nu vet jag inget mer att skriva om för tillfället, Men lär väl kasta in ett kanske två inlägg senare under dagen.

♥ Älskar Dig ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0