upptäckten....

Inatt så tömde jag sophinken i köket.. och satte i en ny påse..

Sen mitt på dagen idag så skulle jag kasta ett kaffefilter, så tar filtret i handen och ska slänga.. men upptäcker då att påsen har fullt av hål i sig! vilken den inte hade inatt då jag satte dit den. men tänkte inte så mycket på det just nu. utan tog bort den trasiga och skulle sätta dit en ny.. då jag ser något mörkt lurvigt springa omkring i botten på hinken!! Blääää.... då jag upptäckte denna lille krabat så blev han nog minst lika rädd som jag blev då jag såg den!
i paniken så tog jag fram ett kastrullock och la över sophinken.. trodde den där lurviga skulle ta sig ut annars.. fast i efterhand förstår jag inte hur han skulle kunnat de, då sophinken är gode hög!

då jag lagt på locket så ringde jag macke och berättade om min upptäckt.. Jag frågade vad jag skulle göra av denne sak.. Men macke han sa bara "he ut den".. jajja sa jag bara och gjorde som han sa..
Åhh så äckligt!

han fick ringa till anticimex och frågade lite om detta.. Och där sa dom är det tydligen är ett riktigt rått år i år.. Så han var inte förvånad då vi ringde.. men dom skulle då skicka upp ett "Muskit", nå fällor & gift..
men jag hoppas ju att vi inte har nå fler gnagare!

Slänger in en bild på den äckliga gnagaren.. fast på något vis var den rätt så söt.. men inte då man har den inne i huset är de inte så gulligt längre!

Ni får ursäkta röran i hinken ;) Den lille gnagaren har gjort både de ena och de andra där...
Men jag vet inte vad de är för sorts gnagare? mus, sork eller vad? Någon som kan säga vad det är för något?




Kommentarer
Postat av: Marie

Förmodligen en söt liten husmus bara! Hade den runda eller spetsiga öron?

2011-12-07 @ 07:48:24
Postat av: Anna

Usch va äckligt!!

här ha vi oxå en massa råttor/möss, dock inte inne va jag sett :)men i förrådet va de massor i höstas när vi rensade.. Jag kastade de mesta för dom hade bitit på kartonger, tyger och madrasser.. Åsså när vi skulle in me veden hade freddan dagen innan tagit traktorn å lagt ett lass vid vedluckan, å när vi kastat in hälften tog han traktorn för att dra de sista närmare luckan å då kom de ut säkert tio ur högen, de är HELT mycke smågnagare :/

2011-12-07 @ 11:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0