Öroninflammation

Natten som var har inte varit särskilt roligt.. Varken för mig eller lilleman.. Men allra minst rolig för honom !

*Snorig & täppt i näsan.. Hosta... Högfeber..38,2 trots att han fått panodil.. samt Ont i öra..

de har varvats mellan hosta, gråt, sugit ut snor ur nästan - som INTE gillas av Elis! Han fullkomligen hatar de..
Gnuggandes i örat för att de gjort ont...

under hela nattens gång har jag varit som en zoombie..!  Usch vad jag tyckte & tycker synd om lilleman. Inte kul vara liten och ha alla dessa bekymmer..

Jag ringde iaf upp till VCT där vi fick komma in ganska så direkt efter samtalet.. Så där togs de lite prover, Crp visade ett värde på 14 (snabb sänka), febern på 38,2

Fick komma in till läkaren som kikade snabbt i öronen och lyssnade på lungorna.. efter kontrollen sa han inte så mycket mer, utan han skrev ut penicillin åt honom.

Så ikväll när han skulle få första dosen med kåvepenin gick inte så bra... de kom upp igen :( värdens jäkla kräk gjorde pojkstackarn.. usch vad jag tyckte synd om honom!
Jag hoppas verkligen de går bättre imorgon för honom att ta de.. Annars måste jag ju ringa upp och få något annat åt honom ?


Nu håller jag tummarna på att natten blir bättre för Elis än den förra! Önskar jag kunde ta hans dumma öroninflammation, hosta och snorighet + febern, de önskar jag, så att han slapp de..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0