Fy skrutt!

En sak som jag inte förstår mig riktigt på egentligen är  :

Varför i Hela fridens namn kan man inte skrapa rutorna på bilen så man ser nånting??
Folk som skrapar ett mini litet titt-hål just framför sig, men inget på sidorna.. ? Varför gör man så?
De är ju inte direkt så att man bara måste se rakt fram! Man måste ju liksom se sig åt sidorna också.. Eller hur?

Såg en idag som hade HELA bilen täckt i snö och ett liiitet hål fram borstat och framskrapat, just precis så denne person såg...

Jag menar, hur säker är man i trafiken då?? Kan ju ske en hemsk olycka!

Undrar vad de är som gör att man inte skrapar och borstar av bilen så man ser ut, så man ser vägen? 5-10 minuter har väl de flesta tid med att kunna undvara för att fixa så man ser ut ordentligt?
En sådan simpel sak, sådan ändå rätt snabb sak att göra..

5-10 minuter undvara att skrapa/borsta av rutorna & kanske undvika en olycka.. Kanske de går bra 1:a, 2:a & 5:e gången... Men sen kanske olyckan är framme ..

Detta var bara en sån där sak jag kom att tänka på och irritera mig på idag..

Vad tycker ni, har jag fel i vad jag skriver?



Typ så här såg bilen ut som jag såg idag.. Men om ens de va bort borstat så här mycket snö + att de var framskrapat ett litet titthål ( inte så här "stort")

Detta om nånting är väl en trafikfara?

Bild lånad från: Google



Kommentarer
Postat av: Bea

PreCis vad jag upprörd å skrev om för ett tag sen pga att jag höll på bli påkörd två ggr samma dag! Sjuka människor

2011-12-14 @ 21:38:10
Postat av: Hanna - Mamma till Isac

Ja men jag tänkte att det var dags för en liten film på plutten! Har ju så många släktingar som läser som bor så långt bort, och en film visar ju lite mer än bara bilder! :)



Ja alltså i vaccinet har dom nu tillsatt Hepatit B. Det är inget man måste ta utan man får välja själv. Dock så är det så att alla barn som föds EFTEr den 1 Oktober 2011 får detta vaccinet gratis tillsammans med det vanliga vaccinet. Isac är ju tyvärr född 16 sept, så då får vi välja själv om han ska ta det eller inte. Då får man betala någon slags mellanskillnad på 160 kr, och vi tyckte att det var lika bra att han tar det nu för annars måste man betala fullt pris om man ska ta det senare i livet :)

2011-12-14 @ 21:40:36
URL: http://hdahlberg.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mamma till Isac

Jo, jag får bli bättre på att filma så att man kan lägga upp lite oftare! :)



Nej det är nog bara detta vaccin som kostar. 160 kr x 3 sprutor. Lite typiskt att han är född två veckor för "tidigt" för att få det gratis ;)

2011-12-14 @ 21:48:50
URL: http://hdahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0