Fångst i råttfälla...

innan jag börjar mitt inlägg, som min rubrik lyder " Fångst i råttfälla" så är de så vi hittat två st möss i fällorna..
Så ni som är känslig och tycker de är brutalt med fällor.. läs inte vidare! för de kommer bilder på våran fångst!


Jag ogillar själv att man behöva ha ihjäl djur.. tycker de är hemskt! Men jag vill inte ha möss i vårat hus! Så då får de bli så att fällorna sätts ut. För även om man fångar in dem på snällare sätt och släpper ut dem sen, så är de ju en risk att dom kommer tillbaka. då får man ju inte göra annat än fånga dessa möss varje dag.

Vi agna två fällor igår, men vi trodde verkligen inte att vi skulle få någon! anticimex hade ju rekommenderat att man skulle agna med Nougat, men vi hade inget hemma, så vi tog de vi hade i choklad väg.. Dumle med pepparkaks smak ;P så nu får vi väl tipsa anticimex att dumle med pepparkaks smak funkar lika bra ;)
Men vi hade inga förhoppningar på att dumlen skulle funka som bete.. Men vi gick och la oss och tänkte som inte mer på de.
Så imorse då vi klev upp gick jag och kika, fast jag tänkte vad löns de ens då de inte finns någon där..
Men se på f*n!!! Båda fällorna hade smällt och hade 1 mus vardera.. YES tänkte jag.. Samtidigt som jag kände inombords så himla hemskt att de 2 små dött.. Dom är ju som söt på något vis..
Men om dom kunde ju sjutton i att bajsa,pissa och gnaga & förstöra så hade de väl inte varit nå bekymmer.. men nu är dom ju inte renliga alls & inte så värst mysiga då dom förmodligen bär på en massa bakterier och sån skit. Blä!

Tur som rackarn att macke var hemma så han fick ta bort de 2 små och sen göra fällorna redo på nytt. Och denna gång hoppas jag då verkligen att de inte smäller nå fler gånger!

Vi kunde inte låta bli att fota våran fångst.. och här kommer de 3 st bilder på de..

Och förresten, dessa små rackare har RUNDADE öron, vad är de då? macke tror de är sorkar? Kan de vara de?

Stackarn som ligger upp och ner, han var en riktig tjockis om man jämförde med den andra.. Undra hur länge han varit här och frodats?







Kommentarer
Postat av: Marie

http://www9.vgregion.se/vastarvet/gnm/rats/rats/ratsandmice.htm



Liknar det nån?

2011-12-09 @ 10:29:38
URL: http://www.alpacka.nu
Postat av: Bodypalace

skaffa katt så slipper ni möss och råttor, bara lukten av en katt får dom att hålla sig borta ;)

2011-12-09 @ 11:23:45
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Macke

Tycker de ser ut som skogssork. Dom har håriga svansar å de verkar ju bara vara sork som har de.

2011-12-09 @ 11:28:59
Postat av: Jenni

Men usch! :P Tur att ni fått fast dem (även om de inte är roligt på samma gång). Hoppas ni inte har fler! De kan ju gnaga sönder lite allt möjligt som kanske inte är så bra! :/

2011-12-10 @ 21:51:05
URL: http://jenniamelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0