Apotek

Som jag skrev igår så gick de ju inge vidare med att ge Kåvepenin.. Idag provade jag att blanda pencillinet och ge de.. Men inte ens de gick.. Inte ens i små små små mängder.. varvade med att efter han fått en mini dutt av blandningen fick han dricka välling för att inte känna av smaken.. Trodde verkligen de skulle gå bra..
När han fått nästan hela medicinsprutan.. då, då kom de i retur.. ATTANS!

Så de var bara ringa upp till VCT och säga som de var.. läkaren ringde och kollade lite med apoteket om vad som fanns hemma att kunna ge och så..

Så efter en stund ringde dom upp mig och sa att jag fick fara till apoteket och hämta ut en ny pecillinkur.. Amimox denna gång!

Dock ska han ha denna variant 3 ggr om dagen istället som för den andra som endast var 2 ggrom dagen..

Skulle påbörja kuren direkt jag hämtade ut den.. Så då jag kom tillbaka så var jag lite nervös över hur detta skulle gå.. Drog upp mängden han skulle ha i medicinsprutan.. Och hann väl inte mer än visa Elis så börja han grian. Han visste väl vad de var som väntade.
Men det gick över förväntan riktigt bra. Ingen retur gjordes! Skönt för han!.. och för oss.

Han har hunnit få en omgång till här på eftermiddagen & även den gick bra. Så sista dosen för idag blir ikväll innan han ska sova.. Sen är de bara 4 dagar kvar, alltså 12 doser kvar för honom.

Tycker så synd om våran lilleskutt som har de så här! Han vaknade imorse med en feber på 39,7.. Inte kul! hoppas febern vill ge med sig snart. Han blir ju så trött och gnällig - vilket jag förstår att han är! Att vara sjuk är inte någon höjdare :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0