4 dagar..

Fler dagar än så är de inte innan de är julafton.. helt galet! Och jag känner ingen julkänsla alls.. Whaat?!?
Undra var den känslan är.. Vet inte om den försvunnit då man inte har "samma" jultraditioner nu som då man var liten... Inget är typ likt nu när man är äldre..

Är väl dags att skapa egna traditioner då man har fått barn själv.. Men känns på något sätt svårt.. Då vi har 4:a familjer som vi rå om oss på julen.. Naturligtvis skapar man ju & har traditioner med alla.. :) Men ändå.. Vet inte hur jag ska förklara..

När jag var "yngre" hade jag ju "bara" 2 familjer att fira med.. Antingen med min pappa eller hos min mamma..
Men nu.. Nu är de ju 4 st.. Visserligen har de varit 4 sen några år tillbaka.. Men nu har vi barn & känns mer som alla vill vi ska vara där.. Om ni förstår hur jag menar ;P

I år blev de bestämt långt i förväg att de skulle bli nere i Gnarp, då Elis faster hade de som önskemål! :) Och nu hade macke den turen att han fått ledigt så vi kan åka dit ner.

Men inför varje jul får jag ont i magen, just för att man ska måsta välja någon annan... Jag vet att vi inte kan
dela oss och vara hos alla 4:a.. Men jag önskar de gick..

Men nästa år tror jag fanken vi är hemma och firar jul.. Och då den som vill fira med oss får komma hit istället.. Så slipper jag få sådan magont... För jag önskar, jag önskar de gick vara hos ALLA!

men men snart åker vi ner till Gnarp för att vara där & fira jul tillsammans med Elis faster,farfar & "farmor"


Faster Simone & Elis


Elis beundrar sin Faster :) kortet är från nyår förra året




Min kära syster hon är just nu i denna skrivande stund på väg hit! Som jag längtar efter henne :)
Mys! Kanske de blir att vi bakar nånting.. ? hehe.. Vi är ju som nå bakar människor.. ibland då vi får våra bakaril ;)

Tvättmaskinen går förfullt här hemma... Puh! Snart är allt tvättat & ska väl försöka att börja med lite packning ikväll..
Renbäddning av sängen skall också göras.. Både våran & Elis säng, kanske sängen emelie sover i också... Får se hur mycket man hinner idag.. :)




Kommentarer
Postat av: Anna

Vi har oxå sagt att till nästa år blir vi hemma så får släkten göra som de vill, och om de funkar bra så lär vi nog va hemmavid så ofta som möjligt.

Tänk dig en jul utan att behöva fara nånstans, å dessutom slippa konka på alla dessa klappar :)

2011-12-22 @ 01:19:59
URL: http://annapanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0