en Storlek större?

Undrar nu om det börjar vara dags för att gå upp en storlek på lillemans kläder? Kanske dags att plocka fram kläderna i stlk 80.
Elis bodysar börjar vara för kort i ärmarna nu, vissa av dem. Fast tror jag börjar med att packa undan sakta men säkert de kläder i stlk 74 som jag märker är för kort i ärmarna. Blir inte lika jobbigt att inse att mammas lilla bebis håller på att bli stora killen! ;)

Fick även ett samtal från dagiset vi ställde oss på kö för då Elis var knappt 2 månader. Vi kommer inte få någon plats där inom de närmsta åren. Eftersom på det dagiset har dom syskonförtur. de är att har man ett stora syskon som går där så har man typ förtur att få plats.
han berättade då att de är nu många som ska in och sedan kommer de bli fler som ska in under nästa år..

Detta var ett trist besked, eftersom jag hade hoppats på att få komma in på detta dagis, då jag gillar de! Vet inte varför men jag bara gör de.
Så idag blev det att gå in och fixa papper för att ansöka om plats till det kommunala dagiset. Var förbi där och pratade lite grann och fick lite information.
Imorgon blir de att lämna in papperet & då är kommun skyldig att fixa en dagisplats inom 3 månader.
Vi har sökt så han ska få komma in på dagis i Januari.
När jag var där och pratade med några fröknar, så kändes det bra. De här kommer nog bli bra :)

Men nog känns de i mammahjärtat att lillkillen blir stor och ska snart in på dagis! Jag som vill vara hemma med min lillskrutt i flera flera år! Jag njuter av att vara hemma med Elis, finns inget bättre att få vara hemma med mitt barn! Jag njuter till 100 % av att vara hemmafru/mamma just nu! :D
Men jag tror Elis kommer tycka det är super kul att få vara på dagis och leka med en massa andra barn och slippa se mamma & pappa hela dagarna ;)
nä usch nu skriver jag inte mer om detta!! Jag blir alldeles för....alldeles för jobbigt... ;P



Ikväll har Bea & Mange varit här, och vi har sett på filmen " Hur många lingon finns det i världen"
Grymt bra film! ni som inte sett den, SE DEN!! Helt otrolig film, handlingen och hela filmen igenom!

Handling:
Alex, 27 är en stor egoist och har misslyckats med det mesta i livet.
Han har en usel relation till sin flickvän och är dessutom arbetslös.
När han så äntligen får ett jobb på Hudiksvalls Kommun vet han inte riktigt vad han ger sig in i. Plötsligt befinner sig Alex som ledare för ett gäng utvecklingsstörda och dom får honom steg för steg att se livet med nya ögon




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0