Vad ska man säga?

Varken jag eller Elis är riktigt fräscha idag heller.. Men jag hoppas vi blir okej fort! För de är verkligen inte roligt.. Och tycker så synd om Elis då man måste suga ur näsan på honom då han är så snorig, hade varit enklare om han kunde fräsa/snyta sig själv.. För han blir verkligen arg då man använder Näsfridan.. Och han är ju rosslig i halsen. så man vill ju så gärna hosta åt honom då man hör hur de verkligen rosslar.. Usch inte roligt! Men vi får vara glad vi har klarat oss så här långt i förkylningsväg! detta är första gången sen Elis föddes han är snorig o hostig. Så jag måste säga vi har klarat oss länge! :)




Måste säga att ni är smått dålig på att kommentera nu.. Ni är ju ändå 40-50 st... ;P Kom igen! Har ju några som lämnar då och då - Tack för de, tycker det är jätte roligt komma in och se att någon kommenterat :)




Elis har gjort en ny upptäckt här hemma.. När han sitter i gåstolen så springer han fram till en gardin.. Och med gardinen har han ju då kommit på att man kan dra i den, så "fladrar" den + att pinnen som är längst ner i gardinen för att hålla längden rak typ, den åker ju ut ju mer man drar o sliter i gardinen.. Hmm.. Vad ska man göra åt de? :P finns nog inte så mkt att göra mer än att gilla läget.. Försöker säga "Nej, Elis inte göra så" Men tror inte riktigt de går in.. :P Nåja.. Kanske blir ett gardinlöst hem senare? Haha.. nee inte det heller.. Han måste ju lära sig att man kan inte slita och dra sådära..
jag är mest rädd han ska dra så hårt tillsist att nånting lossnar & faller ner på honom..




På torsdag ska vi på BVc för att göra 6 månaderskontrollen.. Liiite försenad bara.. han är ju ca 6 ½ månad då.. ;)
Ska bli så kul se hur mycket han vuxit sedan 5 månaderskontrollen..
Jag har ju måttat och vägt lite själv här hemma. SÅ får väl se om de stämmer eller om jag är helt ute och cyklar :P




Någon som vill gissa vad han väger , längd & huvudomfång? :)

Vid 5 månaderskontrollen såg de ut så här:

Vikt: 6930 g
Längd: 66 cm
huvudomfång: 43,5 cm






Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag gissar att han väger 7515g är 69cm lång och har ett huvudomfång på 45cm :)

2011-04-12 @ 12:18:48
URL: http://flisanlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0