V.38

Förra torsdagen åkte jag buss hem till Piteå för att vara barnvakt åt Sebastian på fredagen medans mamma & mange åkte ner till gävle för att kika på en bil.

Fredagen hade jag och sebbe en riktigt mysardag tillsammans. Först så var han såklart på skolan. Men efter skolan så kika vi lite på tv tillsammans sedan for vi & åt middag på Max. Efter det var det dags för bio. Toystory3 i 3D. Faktiskt sevärd film :)
När bion var klar åkte vi in till Coop för att handla lite gott till kvällen. Vi myste ner oss i soffan & inväntade att Macke skulle komma. När han hade kommit så var det dags för sebbe att lägga sig & försöka sova. Men gick inte så bra -  han gjorde ett försök i att hålla sig vaken tills mamma & mange skulle komma hem. Så han spelade DS & såg på film på rummet. Men kring 23.30 så orka han inte längre och john blund gjorde ett besök.. :P
Jag & macke såg den nya Beck filmen - Levande begravd.

Lördagen, en efterlängtad dag! Då vi fick hämta våran barnvagn, eller bebis barnvagn ;)
Nu känns det ännu mer verkligt att det kommer en liten till världen snart! Men väntan är just nu så grymt lång! Men den som väntar på något gott... :)

Här är då en bild på vrålåket vi har köpt :) Är supernöjd över köpet. Nu fattas bara den lill*
Kommer bli många mil med denna kärra.. hehe..



När vi köpte barnvagnen så ingick även ett fårskinn. Så mjukt & härligt! :)





Innan vi styrde kosan hem till Arjeplog så gjorde vi ett stopp på Willy´s. Där vi gjorde en ordentlig inhandlig av allt möjligt. Snacka om skillnad på att handla där (lågpris matställen överhuvudtaget) & i Arjeplog. Man kommer hem med 6 stora papperspåsar med mat & diverse från Willy´s för samma pris som man handla två vanliga plastpåsar full med mat här.. Då kan man snacka om skillnad! Helt klart värt att passa på att handla där när man likaså har vägarna förbi! :)

Idag har vi varit på Kontroll hos barnmorskan. Gick väl fint, som alla andra gånger.

BLTR - 115/75
HB - 120
Blodsocker - 4,6
Sf mått - ca 38,5 cm
Vikt - + 2,5 kg
Bebis hjärtljud - 146 slag/min


eftersom järnvärdet såg bra ut nu då jag ätit varannan dag så ska jag fortsätta med det. Tack för de! För då är jag iaf lite mindre illamående.

Sedan har jag fått en massa kli runt fötterna på fingrarna som jag frågade BM vad det kunde vara. Hon tyckte inte det såg ut som nå allergi eftersom de spridit sig från en hand till den andra också.
Vet inte om det är en "lättare graviditetsklåda" - eftersom jag inte har kli under fötter och i händerna som man tydligen ska ha. Så är de väl inget sådär orosväckande så.
Men hon ville att jag skulle komma in imorgon för att ta blodprover för att se om levern är påverkad och isf hur.
Men inget att oroa sig för sa hon.
Så nu fastar jag från 20.00 till 08.00 imorgon... Suck!

en förkylning har jag lyckats dra på mig.. inte precis vad jag önskat mig.. Nåja går väl över snart får jag hoppas :)
Är iaf lite bättre idag än vad det var igår - så nå positivt!

Önskar att dagarna kunde gå lite fortare nu när förlossningen närmar sig. Om nu inte den lill* bestämer sig för att mysa sig kvar ett längre tag i magen :P
Är ca. 17 dagar kvar nu om bebis kommer på beräknad förlossningdag.

Våran egna, första beräkning innan vi var på ultraljud. Det var idag den 8 september ;P
Ska bli spännande att se när bebis bestämmer sig för att komma ut till världen!


en magbild från vecka 38



Ska väl göra ett inlägg imorgon om hur folk har gissat om bebis :)

♥ Vi längtar efter dig bebis! ♥


Kommentarer
Postat av: Bea

Va din mage vuxit nu sista tiden :) Hoppas de går bra ta proverna imorrn! Hör av dig om du orkar se nån film eller så:)

2010-09-08 @ 23:25:49
Postat av: Sandra & Wilma

Det börjar minsann närma sig! Gud så spännande=) Njut av magen nu sista tiden för sen kommer du sakna den!! Önskar er lycka till under förlossningen=) Kramar

2010-09-09 @ 10:07:53
URL: http://sandrafjallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0