Eviga klåda..

Denna klåda vill inte riktigt ge med sig. Ringde barnmorskan idag som vi kom överens om. Jag sa att Tavegyl inte hjälpt sådär jätte mkt. Den hjälper en stund men sen börjar kliandet om.
Värst är de innan man ska sova & sen på morgonen när man vaknar.

Hon ville jag skulle prata med en läkare om detta & se om de fanns någon annan medicin eller något jag kunde få. Eftersom vi väntar på svar på Gallsyra provet. Som görs på onsdag. Hon bokade in mig på en telefontid med en läkare på eftermiddagen.

Enda gångerna som klådan "försvinner" är när man duschar eller spolar händer/fötterna i vatten. Men det kan jag ju inte hålla på att göra hela dagarna heller.

Förmiddagen har inte bestått av så mycket mer än att vila.. Vet inte om denna trötthet beror på förkylningen som suttit i kroppen eller graviditeten? Eller kanske en kombination ;P
Nåja jag har inte så mycket inplanerat om dagarna så det skadar inte att vila & sova nu. För sen är de färdigt med långa sovmornar & inte mycket vila heller för den delen :)

Åt "brunch" kring två tiden & sedan en kort promenad med Melker. Efter det packade jag bilen full med skräp & åkte till återvinningen med det. Skönt! nu är de tomt i alla plastbackar.. För ett tag iaf..

Sedan ringde läkaren upp som lovat. Och frågade lite hur klådan var & om någon läkare hade undersökt mig. men ingen har undersökt mig mer än barnmorskan som har kollat.
Sen förstod han inte hur jag egentligen hade fått tavegyl.. eftersom de oftast inte har hjälpt dom som har graviditetsklåda. Så han tyckte jag skulle byta till en ny "Lergigan" heter den. Han sa den är lite mer kraftfull mot klåda & har hjälpt de flesta som varit gravida.
Så nu ska jag prova och se om detta hjälper bättre än tavegylet. Och om det inte gör det, så ville han jag skulle höra av mig i slutet av veckan för att få komma & bli undersökt av en läkare.
Men han sa att eftersom mina leverprover var fina så kunde han nästan med säkerhet säga att gallsyra provet inte kommer visa något avvikande. Eftersom då skulle leverproverna visat något.
Men det är bara vänta och se vad provet säger & se hur denna medicin fungerar.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppas det funkar! ska hålla tumamrna. Jag tycker synd om dig.. det är nog det värsta som finns, då det kliar och kliar och ingenting hjälper. Hade allergi mot chili förr och fick en allergisk reaktion, huuva det var det värsta jag har varit med om!

2010-09-13 @ 19:15:47
URL: http://sofiaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0