1 månad idag!

Tiden bara rullar fram just nu. Elis blir 1 månad idag! :)

I fredags var vi på BVC kontroll. Lillkillen hade gått upp 230 g på 4 dagar. Det med ersättning som extra tillägg utöver amningen. Sen tyckte BM att han fortfarande var lite gul så hon pratade med Piteå och vi blev dit skickade för att kolla upp det - vi skulle likas så till piteå så då fick vi åka dit.
Blev att fara hem snabbt och packa ihop allt vi skulle ha med för helgen. Sen bar det av. Vi skulle vara på Sjukhuset kl.14.00 och vi tog oss iväg kring halv tolv.  Men vi hann i tid.

Där fick vi träffa Barnöverläkaren som gjorde sista kontrollen och skrev ut oss från IVA i sunderbyn. Hon tyckte inte alls att han var nå gul alls. När vi likas var där så gjorde hon en kontroll av hela honom och han fick en Okej stämpel :)
Sen skulle dom ta blodprover på honom för att se hur biliglobinet var,om de fanns nå gulsot som sitter på levern, crp och blodvärde. Men huvva så hemskt jag tycker det är när dom ska ta blodprover på honom - i huvudet! Vet att det är stället som gör minst ont på bebisar.. men det ser så hemskt ut! Men tur mammas kille är duktig!
Vi hade sådan tur att lab hann köra alla tester - istället för att skicka till Sunerbyn- så vi fick veta det innan vi åkte från sjukhuset. Och alla värden var bra :) Så det känns riktigt bra.
Sen tyckte barnöverläkaren att vi inte ska köra med ersättning utan jag ska bara amma honom. För hon tyckte att de 10 g han hade gått ner när vi skulle börja med ersättning, var ingenting då han är en så stor kille.
Så i fredags slutade vi med ersättningen - han har även varit taskig i magen på den ersättning han fått. Blir han inte mätt på mig så får han extra. men han har inte visat att han är nå mer hungrig än de han får av mig.
Så ska bli spännande att se hur han gått upp nu till nästa gång vi ska väga honom.

Helgen har spenderats i piteå hos mamma & dom. Varit riktigt trevligt! =) Min morfar kom lördagen och var till söndag.
Lördagen var vi på stan och inhandlade en overall till lilleman & jag fyndade mig nå nya byxor. Vi var även och kikade på Sebbe då han spelade innebandy - Grymt duktig och grymt snyggt mål han gjorde! :)

Idag har varit lite ensam på det sättet att Macke börjat om att jobba. Har varit så otroligt skönt att ha han hemma. Fått vara hela familjen - dygnet runt.  Hade gärna haft honom hemma minst en månad till. Men nångång måste han börja om att jobba & dra in pengar ;P Man blir inte direkt rik av att gå på mammaledighet!

Men har ju inte varit ensam hela dagen, för jag och sandra tog oss en promenad tillsammans till sjukan idag. Är så skönt komma ut och röra på sig! Och är mycket roligare då man har någon att samtala med under tiden :)


Nu har ni fått en uppdatering.


Guldklimpen 1 månad! ♥



Älskar Min Familj Så Oerhört mycket! Elis Och Markus Ni Är Mitt Allt! ♥


Kommentarer
Postat av: Marie

Å jösses vad vi längtar tills vi får se honom på "riktigt". Men går det som vi planerat så kommer vi första helgen i november...har Ni sovplats?

2010-10-25 @ 18:45:57
Postat av: Bea

Ja finns ju också hemma någon dag till

2010-10-25 @ 20:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0