Julstämning?

Kan inte säga att jag har någon riktig julstämning ännu. Den har inte infunnit sig.
Så var de förra året också, det tog tid innan julstämning kom till mig. Fästan jag pyntat, slagit in jullklappar m.m så kom den inte förräns någon dag innan julafton. Kanske blir så i år också?

Denna jul kommer vara helt annorlunda. Nu är jag mammaledig och har egentligen ALL tid i världen att stöka på med julen. Men jag gör mig inte riktigt den tiden(?) Visserligen är de lite tidigt än att tro att julstämningen ska komma - för mig.
Sen kommer julen vara annorlunda för den saken att nu har vi en liten =) Detta är vår första jul som en familj! Mys*
Lilleman har nog ingen behållning av denna jul då han ändå är så pass liten för att förstå. Men för oss :) Oj det ska bli så mysigt.

Nackdelen tycker jag detta med jul & alla högtider. Vart ska man vara? Tror ju alla vill vi ska vara hos dem. Och vi har ju ett par stycken familjer att välja bland. Det ogillar jag att det ska vara så. För jag vill ju inte göra någon ledsen :( Jag vill ju självklart vara hos alla. Men det går ju inte & tyvärr kan vi inte dela på oss i flera bitar.
kanske måste man notera i en almanacka vart man är varje år. jul,nyår,påsk midsommar m.m.. Vad tror ni?
Nej usch får lite ångest för detta...!

Nu håller jag på att pyntar här hemma. Hunnit sätta upp julgardiner i vårt lilla gästrum. Nu håller jag på i köket.
Spelar julmusik.. men julstämning.. var är du?

Längtar lite till nästa år då han förstår lite mer av detta med jul & man kanske kan pyssla o baka lite med honom i den mängd han förstår & kan förstås.. :)

Städa hur kul är det ens? Inte mycket.. Det är skönt då det är gjort och fint! Men att börja och under tiden? ne fy vale för det! 
Kanske man skulle haft sig en städerska ;)
Man tror man ska ha så himla mycket tid när man bara går hemma. Så är det faktiskt inte. En liten tar mer tid än man tror - Vilket absolut ingenting gör!
Jag tänker att nu ska jag ta tag i att göra det där.. Typ städa, diska, plocka undan m.m.. Men jag hinner inte.. Eller hinner gör jag.. Men när Elis sover så vilar jag eller ser tv o bara tar de lugnt helt enkelt.. Och det behövs.
Det är tur han är så snäll vår lilla kille. Så man kan göra saker medans han sitter i babysittern. Han är ganska nöjd att se vad man pysslar på med :)
Sedan vill jag inte ägna hans vakna tid till att bara städa. Utan då vill jag ju mysa med honom, prata & busa med honom - Älskade barn!!

Går inte en dag som jag inte tänker att jag är så glad vi har honom! Han är vårt ljus i mörkret. Han är vårat allt!
När jag tänker på honom & ser honom så bubblar hjärtat av kärlek till detta lilla barn! 


Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.



Kommentarer
Postat av: Anna

Är så kul å läsa din blogg, du skriver så fint :) Kram min vän

2010-11-29 @ 12:34:28
URL: http://annapanna.webblogg.se/
Postat av: Elin

Det är jobbigt det där med vart man ska vara, men dåligt samvete ska du absolut inte ha, det är inte du som valt att det ska bli som det är, med skilda föräldrar och ditten och datten.. Tänk att snart kanske ni kan/vill välja att fira julen hemma hos er, då kan ni bjuda in alla och då får de VÄLJA och inte du ;) Kramar!

2010-12-01 @ 02:38:00
URL: http://elinmarklund.se
Postat av: Ida

Vilka ögon lillkillen har!

2010-12-03 @ 15:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0