En del främmande på kort tid

I onsdags så kom min syrran & hennes farmor o farfar hit och hälsade på. Det var riktigt trevligt. Var hemma hos oss en stund, fikade och surrade lite. Sen for vi till mathörnan och åt lunch tillsammans. Sedan åkte dom hem igen till Piteå.. Förutom syrran som stannde kvar hos oss :)

Torsdag så gjorde vi väl inte så mycket. Sandra kom hit o fråga om vi ville med på en promenad & klart man ville de :) alltid trevligt & skönt få komma ut och röra på sig.

Fredag var det bara kliva upp tidigt o skjutsa syrran till bussen.. Den lilla svikaren kunde inte stanna längre.. ;P
Dagen sen bestod av att städa ihop lite hemma, renbädda i gästrummet m.m då nytt främmande skulle komma. Långvägars..Svärfar,Bonussvärmor & Simone från Gnarp! :) När dom kom på eftermiddagen så börja vi göra iordning för middagen - Plankstek!
På kvällen så kika vi lite idol & efter det såg vi en film "Vilddjuren" tror jag den hette.

Lördagen drog vi iväg till Slagnäs för att hälsa på Siri (Markus & simones farmor) & faster. När vi visade upp lilleman för Siri så sken hon upp som en solstråle, leendet gick upp till öronen & hon höll fram armarna redo att få hålla honom direkt Macke gick dit med Elis. Synd vi inte hade tagit med kameran in direkt och fick fånga det underbara tillfället när hon höll i honom!
Men vi tog några riktigt fina kort på 4 generationer(Siri,Olov,Macke & Elis) & 3 generationer (Siri,Olov & Simone)
Efter vi hälsat på där gjorde vi ett stopp på kyrkogården i slagnäs & de tände ljus.

När vi kom hem till Arjeplog igen, tog jag mig en snabb promenad ner till Kyrkogården här & tände ljus på mormor & morbrors grav. Samtidigt hemma började grabbarna med att lägga de nya golvet nere i det lilla gästrummet. Och Marie började förbereda en förrätt (gjorde även allt annat iordning för middagen)
Macke grilla köttet och sen var det bara hugga in.
Blev en 3 rättersmiddag ;) Förrätt, huvudrätt & efterrätt.

Denna helg har varit helt underbar! Så roligt att hela familjen kunde komma & hälsa på oss. Riktigt trevlig helg. Och vi fick oss dessutom riktigt fina presenter, En ny hoppgunga, resesäng & fina stickade kläder. Tusen tusen tack till er!

Nu är det vår tur att få till det att komma ner & hälsa på nere i Gnarp - Vilket jag längtar efter!

Idag är det måndag. en ny härlig dag... kall dag... var -20 grader imorse då jag vaknade. brrr så kallt! Jag och lilleman tog oss en rejäl sovmorgon/mysmorgon. Vi låg kvar i sängen till 12 tiden ungefär.. Kan inte sluta titta på honom. På morgonen är han så himla go när han ska vakna till.. Han ligger länge o sträcker på sig & har sig. Ligger och tittar runt på allt. När man pratar med honom så ligger han o lyssnar o tittar så fundersamt :) Go unge!

Förra måndagen 1 november så fick jag se Lillemans första snygga & vackra leende. så underbart! Nu ler han då och då, men man kan inte locka fram leendet än riktigt. Det bara kommer helt plötsligt då han tittar på en eller när han ser nå "roligt".

Ibland när jag tittar på Elis så längtar/saknar jag tillbaka till att vara gravid. När han låg i min mage - rörelserna & de mysiga sparkarna, de är dem jag saknar. Men jag är så underbart lycklig att han är här ute med oss nu :)
 
Jag njuter av varje dag med honom! Jag vet att en vacker dag kommer dessa hemma dagar ta slut och man ska tillbaka till vardagen & jobbet. Den dagen längtar jag inte riktigt efter :P Vill vara hemma med honom lääääänge! Flera år ;)
Nämen någon gång kommer den dagen man ska tillbaka på allvar. Men än är de ett gode tag tills dess.
Nu ska jag bara njuta av att vara hemma med honom, se honom utvecklas steg för steg, se honom växa. Fast vill ju han ska vara en liten bebis föralltid ;) Min lilla bebis, mitt hjärta!

Nej nu har jag svamlat tillräckligt för idag!

Hoppas ni tycker mina uppdatering inte bara är tråkiga utan att de finns nånting vettigt & "spännande" att läsa.



Vårt lilla charmtroll! Älskar dig!♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken härlig bild på lilleman :)

2010-11-08 @ 17:28:15
URL: http://annapanna.webblogg.se/
Postat av: Marie

Tack för en mysig helg..synd bara att det är så fasligt lååååångt till er. Vi ser framemot när ni kommer till Gnarp!



Alla hälsar.

2010-11-08 @ 17:46:22
Postat av: evve

Tusen tack själv för i helgen. Är så underbart trevligt o mysigt att umgås med er! Tyvärr är de ju en bit att åka hit. Men är lååångt till er med/Macke. Längtar så mycket efter att komma ner till Gnarp. Ska bara se över när det passar för herren i huset. Jag har all tid i världen att åka bort :)



Hälsa tillbaka

2010-11-08 @ 17:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0